۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

منبع آگاه: راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها حداقل ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد

منبع آگاه: راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها حداقل ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد
شبکه «پرس تی‌وی» به نقل از یک منبع نزدیک به تیم ایرانی در گفتگو‌های وین گزارش داد حداقل زمان مورد نیاز برای راستی آزمایی لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سه تا شش ماه است.
کد خبر : ۵۵۳۱۹۰
شبکه «پرس تی‌وی» به نقل از یک منبع مطلع نزدیک به تیم ایرانی حاضر در گفتگو‌های وین گزارش داد برداشته شدن تحریم‌های برجامی کافی نیست و همه تحریم‌های اعمال شده از سوی ترامپ تحت برچسب‌های دیگر هم باید برداشته شود، در غیر اینصورت نماینده آمریکا از وین دست خالی بازمی‌گردد.

به گزارش فارس، طبق گزارش پرس تی‌وی، منبع مذکور گفت: برداشته شدن تحریم‌های برجامی کافی نیست. تحریم‌های اعمال شده از سوی ترامپ تحت برچسب‌های دیگر هم باید برداشته شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر تحریم‌های دوره ترامپ، ایالات متحده همچنین باید تحریم‌های دوره اوباما که نقض برجام است را هم لغو کند. تحریم‌های موسوم به ISA و Visa Program از دوره اوباما هم باید لغو شود.

این منبع مطلع در ادامه اظهار داشت کمترین زمان مورد نیاز برای راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها، سه تا شش ماه است و افزود رفع تحریم به صورت موقت و یا نیازمند به تمدید برداشته شدن موسوم به waiver مورد قبول ایران نیست.

او ضمن تاکید بر لزوم لغو «قطعی» تحریم‌ها، گفت اگر آمریکا شرایط ایران را نپذیرد، نماینده این کشور باید از دور بعدی گفتگو‌ها هم دست خالی بازگردد.