۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

سامانه بارشی سه شنبه وارد کشور می‌شود

سامانه بارشی سه شنبه وارد کشور می‌شود
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی روز سه شنبه از بارش برف، باران و تگرگ در برخی مناطق از جمله شمال غرب و غرب خبر داد.
کد خبر : ۵۵۰۵۴۷
بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی ابرناکی بارش باران و وزش باد و احتمال رعد و برق و در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان ارتفاعات کرمان و هرمزگان وزش باد ابرناکی و بارش خفیف باران پیش‌بینی شده است.

به گزارش تسنیم، فردا یکشنبه اول فروردین ۱۴۰۰ بارش پراکنده در خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان در ارتفاعات کرمان شمال غرب غرب ارتفاعات البرز و دوشنبه در شمال غرب سواحل دریای خزر و نوار شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سه شنبه بعدازظهر سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد که روز چهارشنبه علاوه بر شمال غرب بخش‌هایی از غرب کشور را در بر خواهد گرفت.

روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب دامنه‌های جنوبی البرز دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور خواهد بود. روز جمعه این سامانه به تدریج از کشور خارج خواهد شد. پیامد ورود این سامانه بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود.

امروز سرعت باد در شمال شرق شرق جنوب شرق و جنوب و یکشنبه سرعت باد در جنوب و جنوب شرقی این کشور افزایش می‌یابد. همچنین از امروز تا دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و روز‌های یکشنبه و دوشنبه دریای عمان مواج خواهد بود.