۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

دستور کشور چین به رسانه‌ها برای عدم پوشش اسکار ۲۰۲۱

دستور کشور چین به رسانه‌ها برای عدم پوشش اسکار ۲۰۲۱
دولت چین، به رسانه‌های این کشور اعلام کرده از پخش زنده اسکار خودداری کنند و میزان پوشش اتفاقات این مراسم را کم کنند.
کد خبر : ۵۵۰۳۶۲
گزارش شده است که دولت چین به کانال‌های رسانه‌ای این کشور اعلام کرده، مراسم اسکار را به صورت زنده پخش نکنند و میزان پوشش این رویداد را به حداقل برسانند. گفته می‌شود این اقدام به دلیل نامزد شدن یک مستند ۳۵ دقیقه‌ای در بخش بهترین مستند کوتاه است که در مورد تاریخچه گروه طرفدار دموکراسی هنگ کنگ ساخته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گفته می‌شود این دستور از سوی بخش پروپاگاندای حزب کمونیست چین اعلام شده و رسانه‌ها فقط باید جوایزی که بحث برانگیز نیستند را پوشش دهند.

این مستند که توسط کارگردانی نروژی به نام آندرس همر کارگردانی شده، شامل ویدئویی از اعتراضات خیابانی هنگ هنگ علیه قانون استرداد بوده است. دو راهپیمایی در ژوئن سال ۲۰۱۹ برگزار شده بود که گفته می‌شود، از جمعیت ۷.۵ میلیونی این منطقه، ۱ الی ۲ میلیون نفر شرکت کرده اند.

البته این تمام ماجرا نیست و نامزدی کلویی ژائو هم در این تصمیم بی تاثیر نبوده است. او با فیلم «عشایر» در ۶ بخش اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد شده است. ژائو پیش از این به دلیل دو مصاحبه‌ای که در گذشته انجام داده بود، مورد اعتراض گرفت و چینی‌ها او را خائن خطاب کردند. او که اصلالتی چینی دارد، در مصاحبه‌ای با مجله استرالیایی گفته بود که اکنون ایالت متحده کشور اوست. هنوز تصمیمی برای اکران این فیلم در چین گرفته نشده و این احتمال وجود دارد فیلم «عشایر» در گیشه چین که اکنون بزرگترین بازار سینمایی جهان است، اکران نشود.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز