۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱

چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۰

نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: اگر سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور تولید شود، بازار مسکن به تعادل می رسد.
کد خبر : ۵۵۰۲۸۹

رهبر، نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار مسکن تصریح کرد: اگر با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های دولت و مجلس، بتوانیم سالانه یک میلیون واحد مسکونی تولید کنیم، بازار مسکن کنترل می‌شود و به تعادل می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران او ادامه داد: قیمت مسکن به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن نرخ زمین است و در طرح های مسکن مهر، مسکن ملی و اجاره ۹۹ ساله ، این فاکتور لحاظ شده است.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: روانسازی و استفاده از پتانسیل و سرمایه بخش خصوصی مهمترین اصل در کاهش نرخ مسکن است.

رهبر افزود: اگر در تولید مسکن، برنامه ریزی منظم و منسجم داشته باشیم و عرضه و تقاضای مسکن در جامعه متعادل شود، دیگر هیچ دلالی جرات احتکار نخواهد داشت.

نائب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران اخذ مالیات از خانه‌های خالی را نیز یکی از راهکار‌های موثر در کاهش دلال بازی و واسطه گری در بازار مسکن دانست.

احتمال کاهش قیمت مسکن در سال آینده

 

در ادامه برنامه روانشادنیا کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: مکانیزم عرضه و تقاضا در قیمت مسکن موثر است و هرچه عرضه مسکن افزایش یابد،  بازار مسکن بیشتر متعادل می شود.

 کارشناس بازار مسکن افزود: طرح‌های دولت اگر منجر به عرضه کافی واحد‌های مسکونی مورد نیاز جامعه شود قطعا اثرگذار خواهد بود.

او گفت: هر مقدار که در بخش افزایش تولید مسکن موفق باشیم می‌توانیم در کاهش نرخ مسکن هم موفق باشیم.

روانشادنیا بیان کرد: مصرف کننده، سرمایه گذار و سوداگران سه قشر تعیین کننده در بازار مسکن هستند و در شرایط فعلی متناسب نبودن افزایش درآمد خانوار با شرایط موجود جامعه، باعث ایجاد نوسان و تاثیر سوداگران و دلالان در بازار مسکن می‌شود.

این کارشناس مسکن مکانیزم قانون مالیات بر معاملات مکرر را یکی از راه‌های مناسب برای ایجاد ثبات در بازار مسکن عنوان کرد.

پیش بینی این کارشناس مسکن از بازار سال آینده، تثبیت قیمت‌ها در بازار مسکن و احتمال کاهش نسبی قیمت‌ها بود.