۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶

هشدار وزش بادهای شدید تا سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در برخی شهرها

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز تا اواخر وقت جمعه ۲۹ اسفند وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۶۰ تا ۱۱۰ کیلومتر برساعت و وزش باد لحظه ای شدید موقت با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه‌ای و محلی در برخی شهرها پیش بینی می‌شود.
کد خبر : ۵۵۰۲۶۶

محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده در اغلب مناطق کشور غیر از سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش پراکنده و در دامنه‌های البرز مرکزی و غرب کشور در برخی ساعات رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنجشنبه ۲۸ اسفند در اغلب نقاط کشور بارش پراکنده ادامه دارد.

وی گفت: روز جمعه ۳۰ اسفند در شمال غرب، شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد: امروز تا اواخر وقت جمعه ۱۳۹۹/۱۲/۲۹ وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۶۰ تا ۱۱۰ کیلومتر برساعت و  وزش باد لحظه ای شدید موقت با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه ای و محلی فردا در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی قم، نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری و نیمه غربی اصفهان، و روز جمعه ۱۳۹۹/۱۲/۲۹ در جنوب اصفهان، شمال فارس، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی و سمنان پیش بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این راستا بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، خیزش و توفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور، آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها بنرهای تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی، شکستن درختان فرسوده و کولاک برف در گردنه‌های برفگیر و کوهستان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: روز شنبه ۳۰ اسفند در بخش هایی از شمال شرق کشور بارش پراکنده داریم و در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب نقاط کشور از جوی آرام حاکم است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا فردا در سواحل خزر افزایش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه را داریم و جمعه کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما تا روز پنج شنبه امکان ذوب برف، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب، امتداد رشته کوه های البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

اصغری بیان کرد: فردا شمال خلیج فارس مواج است و از جمعه تا دوشنبه هفته آینده مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری در برخی ساعات افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۳ و ۱۴ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر و اهواز با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و زنجان و همدان با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک ترین مراکز استان خواهد بود.