۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

شاخص بورس ۱۷هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس ۱۷هزار واحد رشد کرد
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۷هزارواحدی روبرو شد.
کد خبر : ۵۵۰۱۹۱
در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۷ میلیارد و ۹۰۲ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۹۴۴ میلیارد تومان در بیش از ۷۳۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۷ هزار و ۱۸۲ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۰۷ هزار و ۶۵۷ واحد قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی جم با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۴۴۷۴ واحد، کل (هم‌وزن) ۱۸۶۲ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۲۱۴ واحد، آزاد شناور ۱۹۱۲۳ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۶۷۹۶ و ۲۰۱۸۱ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۶۵۳ میلیون ورقه به‌ارزش ۵۰ هزار و ۷ میلیارد تومان در ۳۳۸ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۶۲ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۹۹۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، پتروشیمی تندگویان و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، مدیریت انرژی تابان هور و بیمه تجارت نو بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.