۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

ربیعی: زمستان برجام به پایان می‌رسد

ربیعی: زمستان برجام به پایان می‌رسد
سخنگوی دولت گفت: دولت همه توان خود را در حوزه اقتصادی، رفاه و سیاست خارجی گذاشته و اقدامات بیشماری سامان داده و دنبال کرده است.
کد خبر : ۵۵۰۰۲۶
علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در نشست خبری هفتگی با بیان اینکه دولت و مردم سالی نسبتا سخت را پیش سر گذاشت، گفت: آثار تحریم و جنگ اقتصادی در سال ۹۸ به اوج خود رسید. دولت به نمایندگی از مردم همه تلاش خود به کار بسته است تا به رغم ناملایمات داخلی و فشار‌های بی حد و حساب خارجی هم به فکر امروز ایرانیان و هم زندگی فردای ایرانیان باشد. ما واقفیم جنگ اقتصادی و همراه شدگی آن با کرونا در سال ۹۹ فشار زیادی بر دهک‌های پایین اجتماعی وارد کرده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود:، اما امروز می‌توانیم بگوییم همه تلاش بدخواهانی که خواهان فروپاشی ایران و تخریب زندگی مردم بودند رو به پایان است. در نوروز جدید حتما تحولات و سرسبزی جدیدی در پیش روی ماست. دولت با همه توان خود در مقابله با کرونا در حوزه سلامت و در مقابله با جنگ اقتصادی در حوزه اقتصاد و رفاه اجتماعی و نیز در سیاست خارجی اقدامات بیشماری سامان داده و دنبال کرده است.

سخنگوی دولت در تشریح اهداف سیاست خارجه دولت گفت: ما در سیاست خارجی در سال گذشته موفقیت‌های بزرگی هم در سیاست خارجی بدست آوردیم، ما در برابر فشار کم نظیر رژیم سابق آمریکا برای امنیتی سازی و منزوی کردن ایران، نه تنها آن اهداف را ناکام گذاشتیم بلکه با ایستادگی و اصرار بر دیپلماسی به جای بحران آفرینی، آمریکا را در نشست‌های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل متحد و در دادگاه بین المللی لاهه به انزوای اخلاقی و محکومیت حقوقی کشانیدم. صدای ما برای فراخواندن همه کشور‌های منطقه به صلح و دوستی و حل اختلافات به شیوه دوستانه هرگز قطع نشد.

ربیعی اضافه کرد: اجازه ندادیم که خواست و اراده ثبات آفرین و خیرخواهانه ما برای همه کشور‌های منطقه تحت تاثیر هیاهوی توخالی آمریکا و همدستانش در اتهام زنی واهی علیه ما قرار بگیرد. تجارت ما با کشور‌های همسایه به رغم تحریم‌ها در سطح خوبی پیش رفت و همچنان مصمم هستیم که مرز‌های تجارت و رفت و آمد همسایگی را به اتصال جغرافیایی امن و پرسود برای همه ملت‌های منطقه تبدیل کنیم.

وی گفت: اطمینان داریم که در ماه‌های نزدیک آینده، دولت آمریکا چاره‌ای جز تن دادن به روند صلح جهانی و پایان دادن به ظلم ایران نداشته و زمستان برجام به پایان خواهد رسید و فصل تازه‌ای از تعامل با جهان که رضایت و امنیت اقتصادی بیشتری برای مردم ما و البته همه ملت‌های منطقه فراهم می‌کند آغاز خواهد شد. هیچیک از این‌ها بدست نمی‌آمد اگر دولت در هفت سال گذشته در برابر تحریک‌های خارجی و توهین‌های داخلی شکیبا نمی‌بود و استراتژی تعامل سازنده با جهان متعهد نمی‌ماند. البته این دستاورد‌ها حفظ نخواهند شد اگر به این صبوری و تعهد ادامه ندهیم.