۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

زالی: افزایش ابتلای جوانان به کرونا

زالی: افزایش ابتلای جوانان به کرونا
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به احتمال شکل گیری پیک جدید کرونا در اسفندماه از افزایش ابتلای جوانان به این بیماری خبر داد.
کد خبر : ۵۴۶۶۰۸
دکتر علیرضا زالی امروز درباره وضعیت کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۲ بیمار جدید در استان تهران با تشخیص کرونا بستری شدند که ۱۰۰ نفر از بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه مجموع بیماران کرونایی بستری در ۱۰۸ بیمارستان استان تهران به ۲۰۶۲ بیمار می‌رسد، گفت: از مجموع این تعداد، حدود ۸۶۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۷۳ بیمار نیز در ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شده‌اند.

وی تعداد مراجعان سرپایی استان تهران را در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۰۰ بیمار عنوان و بیان کرد: در روز‌های تعطیل تعداد مراجعان بخش‌های بهداشتی کاهش می‌یابد و بنابراین با کاهش مراجعان سرپایی رو به رو هستیم.

زالی با مقایسه آمار ابتدای هفته جاری با هفته گذشته یادآور شد: از اواسط هفته دوم بهمن ماه شاهد افزایش شیب نسبتاً ملایمی هستیم و کاهشی در آمار مبتلایان، مراجعان بستری و موارد مراجعه سرپایی وجود ندارد و این مسئله نشان می‌دهد که احتمالاً باید در انتظار شکل‌گیری پیک‌های جدیدی در استان تهران باشیم.

وی با بیان اینکه احتمالا افزایش آمار استان تهران نسبت به استان‌های خوزستان، چهارمحال بختیاری، آذربایجان غربی و استان‌های غربی با تاخیر خود را نشان می‌دهد، افزود: هفته جاری برای ما هفته مهمی است برای اینکه ممکن است شاهد شکل گیری امواج جدید بیماری در استان‌های مرکزی از جمله تهران باشیم و بیش از هر زمان نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان هستیم.

زالی با بیان اینکه بازتوزیع سنی مبتلایان در استان تهران مانند استان‌های دیگر در حال تغییر است، گفت: مراجعه گروه سنی جوانان هم در حوزه بستری و هم سرپایی در طول هفته‌های اخیر افزایش یافته است و با توجه به رشد مرگ و میر در گروه سنی مبتلایان بالای ۷۰ سال از اواسط بهمن ماه، گروه‌های پرخطر و به ویژه گروه‌های مسن و بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای جزو گروه‌های پرخطر در مرگ و میر تلقی می‌شوند و باید توجه بیشتری به در منزل ماندن و اجتناب از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر داشته باشند.

زالی با تاکید بر ضرورت انجام مراقبت‌های بهداشتی در اسفندماه، وجود واریانت‌های جهش یافته ویروس را در کشور نیازمند رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی دانست.

وی در پایان با اشاره به گزارش‌های میدانی مبنی بر کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تهران، گفت: در ادارات دولتی نیز برخی از محدودیت‌هایی که در گذشته اعمال می‌شد کاهش یافته که موجب نگرانی است و روز دوشنبه در جلسه با استانداری تهران این موضوع بررسی خواهد شد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران تاکید کرد: هیچ چیز به اندازه تماس نزدیک بین فردی و فضا‌های پر ازدحام موجب افزایش سرایت نمی‌شود، اما کماکان سطوح آلوده به عنوان یکی از راه‌های انتقال ویروس‌های جهش یافته و غیر جهش یافته تلقی می‌شوند.