۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

شناسایی ۷ گونه جدید ویروس کرونا

بر اساس مطالعات جدید انجام شده، ۷ گونه جدید ویروس کرونا در آمریکا شناسایی شده است.
کد خبر : ۵۴۵۸۳۵

مطالعات جدید در آمریکا نشان می‌دهد که ۷ گونه جدید از ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده که تمام یا بخشی از آنها دارای جهش‌هایی مشابه به گونه‌ای از ویروس کرونا هستند که در انگلیس شیوع یافته بود.

بر اساس این مطالعه که نتایج آن روز یکشنبه منتشر شده، در میان بیماران آمریکایی، ۷ گونه جدید ویروس کرونا یافت شده که تا پیش از آن شناسایی نشده بود و گمان می‌روند که منشأ تمامی این گونه‌ها داخلی باشند.

این ویروس‌ها جهش‌های مشابهی در بخشی از ژن‌شان که نحوه ورود به سلول انسانی را مشخص می‌کند دارند. محققان گفته‌اند که این ویروس‌های جهش یافته بسیار مسری‌تر بوده و مشابه ویروس کرونایی هستند که پیشتر در انگلیس شیوع یافته بود.

انگلیس طی ماه‌های دسامبر و ژانویه شاهد شیوع گسترده ویروس کرونای جهش یافته بوده و این شیوع به گونه‌ای بود که انگلیس بالاترین نرخ ابتلا به کرونا را در جهان تجربه کرد.

«راچله والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گفت که در ماه ژانویه گونه ویروس کرونای انگلیسی در ۲۶ ایالت این کشور مشاهده شده است.

والنسکی پیشتر گفته بود: «گونه جدید ویروس کرونا که اخیرا شناسایی شده، بسیار راحت‌تر منتقل می‌شود و شیوع‌ پذیرتر است و همین موضوع باعث افزایش موارد ابتلا شده و خستگی سیستم درمانی فرسایش یافته آمریکا را بیشتر خواهد کرد.»

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یک‌هزار و ۱۶۵ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۴۸۵ هزار و ۳۳۲ نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۶۶ هزار و ۶۶۵ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۲۷ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۳۰ نفر رسید.