۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

تصادف کنید تا میلیاردر شوید!

تصادف کنید تا میلیاردر شوید!
در گوشه و کنار این شهر، افرادی هستند که قصد دارند تصادف کنند تا پولدار شوند.
کد خبر : ۵۴۴۲۱۹
 قصه عجیبی دارند، آدم‌هایی در گوشه و کنار این شهر که برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی خود دست به انجام هر کاری می‌زنند، کار‌هایی که شاید به نوعی بازی با جانشان باشد، اما دقیقا به چه قیمتی؟ حکایت ما این بار درباره انسان‌های خودنمایی است که با نقشه‌ای از قبل پیش‌بینی شده و مهارتی خاص خودشان را جلوی هر ماشینی به یکباره پرت می‌کنند تا پولی به جیبشان برسد، البته فکر نکنید که مبلغ کم است، خیر! صحبت از رقم‌های میلیونی و گا‌ها میلیاردی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شاید برای تعدادی از شهروندان اتفاق افتاده باشد که هنگام رانندگی به خصوص در بزرگراه‌ها و مکان‌هایی که عابر پیاده کمتر در آنجا تردد می‌کند به یکباره فردی خود را جلوی اتومبیل بیندازد، وضعیتی که هم جان راننده و هم جان فرد مقابل را به شدت در خطر می‌اندازد و می‌تواند حوادث جبران ناپذیری را ایجاد کند. این افراد طوری تصادف می‌کنند که بیشتر از آسیبی که می‌بینند بتوانند پول بگیرند، البته این شیوه گاهی نه تنها شهروندان که حتی مأموران پلیس و بیمه را هم فریب می‌دهد.

طبق آمار جدید، اکثر تصادفات ساختگی در ساعت‌های پایانی شب و ساعت‌های اول روز در جایی خارج از شهر اتفاق می‌افتند و به طور معمول در این تصادف‌ها آسیب‌های افراد سرنشین به صورت مشترک و قرینه است، همچنین به گفته کارشناسان بیشترین افراد مراجعه‌کننده به پزشکی قانونی در تصادفات ساختگی، راننده موتور یا سرنشین جلوی خودرو بودند؛ بیش‌تر از نیمی از پرونده‌ها هم مربوط به افرادی بود که در خارج از استان زندگی می‌کردند و ۳۸ درصد از آن‌ها علت حضور در استان مازندران را مسافرت گزارش کرده بودند.

اما به تازگی سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت که پلیس آگاهی در ماه‌های شهریور و مهر باند‌هایی را دستگیر کرد که فعالیتشان در حوزه ایجاد تصادف‌های ساختگی بود و آخرین آمار نشان می‌دهد که روند ایجاد تصادفات ساختگی رو به کاهش است، اما این دلیل نمی‌شود که شهروندان بی‌توجهی کنند، اخیرا اتفاقی رخ داده و آن این است که جغرافیای تصادفات ساختگی تا حدودی به فضای مجازی منتقل شده است.

این مقام پلیس از رانندگان خواست رانندگان خانم یا رانندگانی که تنها هستند اگر احساس کردند فرد مقابل تلاش می‌کند در موقعیت‌های خلوت تصادفی ایجاد کند، موضوع را به پلیس اطلاع دهند، اگر راننده از خودرو پیاده شد و طرف مقابل به بهانه اینکه مصدوم شده، درخواست پول کرد، همان موقع با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید تا نیرو‌های پلیس در اسرع وقت خودشان را به محل موردنظر برسانند.

در ادامه هم مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از کاهش ۸۵ درصدی پرونده تصادفات ساختگی در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

وی بیان کرد: از کل پرونده‌های تصادف ساختگی در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۳ مورد مصدومان از آقایان و فقط یک مورد مصدومان، از بانوان بودند.

البته این موضوع به پلیس راهنمایی و رانندگی هم کشیده شده است، برخی‌ها ماشین خود را درگیر با ماشین‌های دیگر می‌کنند تا بتوانند از خود آن راننده یا بیمه مبلغی را اخذ کنند، در این خصوص رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ به افرادی که به هر دلیل با ایجاد تصادفات ساختگی قصد اخاذی از رانندگان را داشته باشند هشدار داد و تاکید کرد در صورت اثبات ساختگی بودن سانحه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، فرد مجرم شناخته شده و به مراجع قانونی معرفی می‌شود، البته در این میان برخی‌ها ادعا می‌کنند که ساختگی بودن تصادف‌ها مشخص نیست که بر این اساس سرهنگ مراد مرادی توضیح داد که کارشناسی تصادفات رانندگی کاری علمی و حرفه‌ای است که در آن افسران کارشناس با توجه به محل تصادف، آثار و علایم موجود در صحنه تصادف، تطبیق نقاط برخورد ۲ وسیله با یکدیگر یا وسیله با عابر به شناسایی مقصر می‌پردازند.

افزون بر این، به گفته سرهنگ مرادی، چنانچه عده‌ای از افراد سودجو و فرصت طلب به هر دلیل و عنوانی قصد کلاهبرداری و اخاذی از طریق ایجاد تصادفات ساختگی را داشته باشند و افسر راهنمایی و رانندگی با توجه به تجربیات علمی، عملی و بهره‌گیری از علوم فنی و مهندسی و ریاضی به ساختگی بودن تصادف پی برد، برابر قانون شخص متقلب به دلیل اقدام برای کسب مال نامشروع مجرم شناخته شده و مراتب صورت جلسه با مستندات تحویل مراجع قضایی می‌شود.

حالا با توجه به تمامی این اتفاقات، شاید لازم باشد بیش از پیش حواسمان به هنگام رانندگی به اطرافمان باشد تا با یک غفلت، پشیمانی بزرگی رخ ندهد، پشیمانی که ضرر و زیان‌های آن تنها مالی نیست و گاهی اوقات به جان ما و خانواده‌مان آسیب جدی وارد می‌کند.

باید منتظر ماند و دید که مسئولان تا چه اندازه با این تصادفات ساختگی برخورد می‌کنند، آیا در آینده‌ای نزدیک تعدادشان بیشتر می‌شود یا کم؟ این سوالی است که تنها صبر پاسخگوی آن خواهد بود.