۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
کارشناس هواشناسی خبر داد:

کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی/ هشدار بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها

ضیائیان گفت: با وزش باد گرم در گیلان و اردبیل، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سقوط بهمن در این دو استان وجود دارد.
کد خبر : ۵۴۰۴۴۹

صادق ضیائیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تا روز چهارشنبه جوی آرام در غالب مناطق کشور خواهیم داشت گفت: پیامد این جو آرام، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت است.

او ادامه داد: طی چند روز آینده در بسیاری از شهر‌های کشور به ویژه تهران، کرج، قم، قزوین، مشهد و اصفهان شاهد افزایش آلاینده‌های جوی خواهیم بود.

ضیائیان تصریح کرد: روز سه شنبه بارش پراکنده در استان گیلان پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب و فردا شب وزش باد گرم جنوبی در استان‌های اردبیل و گیلان رخ خواهد داد افزود: این پدیده زمینه ساز بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات این دو استان می‌شود.

ضیائیان تاکید کرد: در جنوب شرق کشور تا صبح روز سه شنبه تداوم سرما را خواهیم داشت.

او توضیح داد: طی امروز و فردا وزش باد نسبتا شدید در شرق کرمان و شرق هرمزگان و سیستان وبلوچستان پیش بینی می‌شود و تنگه هرمز و دریای عمان نیز در این دو روز مواج خواهند بود.

این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت آب وهوای تهران هم گفت: فردا آسمان تهران غبار آلود است. بیشترین دمای هوا  به ۸ درجه و کمترین آن  به منفی یک درجه می رسد.