۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴

علائم کرونای انگلیسی با کرونای فعلی تفاوتی ندارد

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: براساس بررسی‌های انجام شده علائم کرونای انگلیسی با کرونای فعلی تفاوتی ندارد.
کد خبر : ۵۴۰۲۹۸

مینو محرز عضو کمیته علمی کشوری کرونا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به علائم و عوارض بیماری کرونای انگلیسی اظهار کرد: بر اساس آخرین تحقیقات دانشمندان و کارشناسان علائم و عوارض بیماری کرونای انگلیسی با دیگر انواع کرونا تفاوتی ندارد و علائمی مانند از دست رفتن حس چشایی و بویایی، سرفه و مشکلات ریوی جز عوارض ابتلای افراد به بیماری کروناست.

او ادامه داد: سرگیجه، سکسه و حتی بروز سکته‌های قلبی و مغزی از جمله عوارض بیماری کرونا محسوب می شود و آمبولی یا همان لخته در اندام های مختلف نیز به همراه اسهال و تهوع از دیگر علامت های شایع این بیماری در بین مردم است.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا  بیان کرد: آخرین یافته ها حاکی از آن است که ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی تاثیری در میزان شدت بیماری کرونا ندارد و تنها سرایت پذیری آن را در بین افراد بیشتر شده است.

محرز با اشاره به اقدامات ضروری برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونای انگلیسی در کشور ادامه داد: اقدامات لازم برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای انگلیسی همان رعایت نکات بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی همچنین شستن مرتب دست ها با آب و صابون است و این موارد هیچ تفاوتی با راه مقابله با بیماری کرونای فعلی ندارد.

داوطلبان واکسن ایرانی دو دوز واکسن دریافت می‌کنند

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به تزریق واکسن تولید داخلی به داوطلبان گفت: پس از تزریق واکسن به سه نفر در مرحله اول  فاز انسانی ، واکسن به  چهار داوطلب دیگر تزریق و در این مرحله داوطلبان دو دوز واکسن دریافت می کنند .

محرز افزود: تاکنون حال داوطلبان واکسن ایرانی خوب ارزیابی شده است و وضعیت جسمانی آنها به طور مرتب  بررسی خواهد شد؛ پس از انجام این مراحل  و زمانی که دو بار واکسن به داوطلبان تزریق شد، برای سایرین هم این کار تکرار خواهد شد.