۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

اعزام ۱۶۹ نفر به مراکز درمانی اراک به دلیل آلودگی هوا

اعزام ۱۶۹ نفر به مراکز درمانی اراک به دلیل آلودگی هوا
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در مدت ۱۲ روز گذشته ۱۶۹ نفر با افزایش میزان آلودگی هوا از سوی گروه‌های امدادی به مراکز درمانی اراک اعزام شدند که ۸۸ نفر از این بیماران علایم تنفسی داشتند و ۸۱ بیمار نیز با مشکلات قلبی مراجعه کرده‌اند.
کد خبر : ۵۳۹۴۸۲
پریا بهرامی گفت: شمار بیمارانی اعزام شده به مراکز درمانی اراک به خاطر آلودگی هوا در ۲ هفته اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، او ادامه داد: با توجه به هشدار هواشناسی و انباشت آلایند‌ها از سوی اورژانس کشور آماده‌باش به مرکز اورژانس اراک اعلام شده و نیرو‌های این مجموعه از دیروز در وضعیت فوق العاده پذیرش بیمار هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: به هموطنان به ویژه گروه‌های حساس سنی توصیه می‌شود در روز‌های آلوده از تردد غیرضروری در محیط‌های عمومی خودداری کرده و در صورت تردد از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

بهرامی تصریح کرد: افراد در صورت مواجه با موارد اورژانسی قلبی و تنفسی شامل تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون، مشکلات گوارشی نظیرخونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی و درد شکم، ضربه شدید به شکم، معضلات زنان و زایمان، چون سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.