۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷

نشانه های رایج درگیر شدن ریه‌ها به ویروس کرونا

ویروس کرونا از سال گذشته و از زمان شیوع اش روزانه جان قربانیان زیادی را در سراسر جهان می گیرد، یکی از نشانه های خطرناک شدن این ویروس حمله به ریه ها است، اما چگونه می‌توانید بفهمید ویروس در سیستم تنفسی شما نفوذ کرده است؟
کد خبر : ۵۳۹۱۲۹

اغلب افراد با علائم رایج کرونا مانند تب، تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، سرفه و خستگی آشنا هستند. اما چگونه می‌توانید بفهمید ویروس در سیستم تنفسی شما نفوذ کرده است؟

به نقل از اسپوتینک بسیاری از افراد تجربه ابتلا به کرونا یا دیدن علائم کرونا در اطرافیان خود را دارند، اما همه افراد مبتلا به کرونا مشکل ریوی را تجربه نمی‌کنند، یا شدت تجربه این مشکلات در افراد مختلف تا حد زیادی متفاوت است.

شما دچار تنگی نفس می‌شوید

تنگی نفس یکی از علائم شناخته شده در کرونا است و به طور کلی هنگامی که مایعات شروع به پر کردن ریه‌ها می‌کنند، تنفس را دشوار می‌کنند و ریه‌ها پر از مایع و التهاب و در نهایت منجر به مشکلات تنفسی می‌شوند.


شما نمی‌توانید سرفه کنید

یکی دیگر از علائم رایج وجود کرونا در ریه‌ها، سرفه خشک همراه با کرونا است. حتی شاید بتوان گفت سرفه کردن درواقع رایج‌ترین نشانه ابتلا به کرونا محسوب می‌شود. وقتی درد شدید در هنگام سرفه کردن را تجربه می‌کنید و سخت سرفه می‌کنید، احتمالا

شما نمی‌توانید نفس بکشید

مبارزه برای نفس کشیدن از علائم آسیب ریه مربوط به کرونا است. با پیشرفت کرونا، بیشتر کیسه‌های هوا پر از مایعاتی می‌شود که از رگ‌های خونی ریز در ریه‌ها نشت می‌کند. در نهایت، تنگی نفس ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به سندرم پریشانی حاد تنفسی (ARDS) شود: نوعی از نارسایی ریه. بیماران مبتلا به ARDS اغلب قادر به تنفس نیستند و برای کمک به گردش اکسیژن در بدن ممکن است به پشتیبانی پزشکی نیاز داشته باشند ARDS می‌تواند کشنده باشد.


سایر عفونت‌ها ظاهر می‌شوند

بیماری کرونا، باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن انرژی یادی را برای مبارزه صرف کند، این موضوع می‌تواند بدن را در برابر عفونت با باکتری یا ویروس دیگری، آسیب پذیرتر کند و عفونت بیشتر می‌تواند منجر به آسیب بیشتر ریه شود.