۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

هشدار درباره خطرات تحرکات نظامی آمریکا در بغداد

یکی از کارشناسان عراقی امور امنیتی، تحرکات و اقدامات نظامی آمریکا در عراق به ویژه سفارت آنها در منطقه الخضراء را خطری برای ساکنان پایتخت این کشور دانست.
کد خبر : ۵۳۸۹۳۹

یک کارشناس عراقی امور امنیتی به خطراتی که غیرنظامیان در بغداد را به علت سامانه پدافندی سفارت آمریکا در پایتخت عراق، تهدید می‌کند، پرداخت.

به گزارش تسنیم وی افزود: نظامیان آمریکایی در داخل مراکز نظامی خود در عراق به ویژه در داخل سفارت واشنگتن در منطقه الخضراء بغداد دست به تحرکات و تمرین‌های نظامی می‌زنند.

این کارشناس عراقی بیان کرد: آنچه سفارت آمریکا انجام می‌دهد و به کارگیری سامانه «سی‌رام»، خطری برای ساکنان بغداد محسوب می‌شود و نباید این سامانه در داخل مناطق مسکونی استقرار یابد.

الساعدی تاکید کرد: دولت باید راهکاری پیدا کند و  طرف آمریکایی را به خروج از عراق یا انتقال سفارتش به استان‌های دیگر غیر از بغداد، وادار کند.

این کارشناس عراقی در ادامه گفت: مهمات نظامیان آمریکایی در سفارت آمریکا و دیگر مراکز نظامی آن در عراق، دارای اشعه‌های زیانباری هستند که برای شهروندان عراقی مضر هستند و باید دست اندرکاران بهداشتی، اقدامی انجام دهند.

نظامیان آمریکایی اخیرا با به کارگیری سامانه «سی‌رام» موجب ایجاد وحشت ساکنان بغداد شده بودند و این علاوه بر تحرکات گسترده پهپادها و بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه الخضراء بغداد است که مایه آزار و هراس شهروندان ساکن پایتخت عراق است.