۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱

برنامه‌ریزی تلویزیون برای دو هفته تعطیلی کرونایی

همزمان با تعطیلی دو هفته‌ای در برخی شهرهای با وضعیت قرمز از سوی ستاد مقابله با کرونا، جدول پخش شبکه‌های تلویزیون متناسب با قرنطینه خانگی مردم، شد.
کد خبر : ۵۳۲۴۵۷

دست‌اندرکاران تلویزیون ماه‌ها است با چالش سخت کرونا مواجهند اما شیوع ویروس کرونا نه تنها مانع تولید برنامه‌های تلویزیونی نشده  بلکه انگیزه دو چندان به برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان فیلم و سریال داده که این روز‌های نسبتاً تلخ را به کام مردم شیرین کنند.

به گزارش تسنیم همزمان با تعطیلی دو هفته‌ای در برخی شهرهای با وضعیت قرمز اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، جدول پخش شبکه های سیما متناسب با قرنطینه خانگی مردم، غنی و پربارتر شد.

در روزهایی که به دلیل شیوع کرونا، بسیاری از مردم ناگزیر باید در خانه بمانند، سیما علاوه بر برنامه‌های زنده معمول خود بر پخش سریال‌ها، برنامه‌های طنز، فیلم‌های سینمایی، پویانمایی و مسابقات خود افزوده است و برای سرگرمی و نشاط مردمی که بیشتر زمان خود را در خانه سپری می‌کنند، جدول پخش خود را با پخش برنامه‌های متنوع و  فیلم‌ها و سریال‌های طنز آذین می‌بخشد.

شبکه یک و "زیرخاکی" و "نون.خ"

- شبکه یک سیما پنج شب درهفته ساعت 19:30 دو مسابقه پرطرفدار و جذاب خود «مسابقه ایران» و مسابقه «دستپخت» را روی آنتن می‌برد.

- سریال طنز و جذاب «زیرخاکی» هم بعد از اتمام سریال « نون خ» که هم اکنون روی آنتن است ساعت 18 از شبکه یک سیما برای علاقه مندان پخش می شود و بازپخش آن هم ساعت 9:30 دقیقه روز بعد خواهد بود.

- سریال  «خانه امن» که هم اکنون روی آنتن است هر شب ساعت 22:15 پخش می‌شود.

- از مستندهای جذاب تلویزیون «مستند ایرانگرد» است که نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر و مردمان ییلاقی و روستاهای ایران دارد ، در روزهایی که هموطنان عزیز برای سفر و گشت و گذار در شهرهای دیدنی ایران دلتنگ هستند هر روز صبح ساعت 8:15 دقیقه پخش می‌شود.

- برنامه «فرمول یک » هم با ساختار جدیدی و با اجرای علی ضیاء قرار است از دهم آذر در جدول پخش شبکه یک قرار بگیرد و روزهای دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه هر هفته در ساعت 23:15 پخش می‌شود.

- مسابقه « ایران» با اجرای سعید شیخ زاده چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه بعد از خبر ساعت 19 روی آنتن می‌رود. مسابقه «دستپخت»  هم شنبه و دوشنبه بعد از خبر ساعت 19 برای علاقه‌مندان پخش می‌شود.

شبکه دو و "کلاه قرمزی"

- شبکه دو سیما جشنواره پویانمایی خارجی برای کودکان و نوجوانان را از شنبه تا چهارشنبه ساعت 14:30 پخش می‌شود.

- سریال‌های «بچه محل» ساعت 19 و «از سرنوشت» هر شب ساعت 21:30 دقیقه پخش می‌شوند.

- شب‌نشینی پاییزی شبکه دو با برنامه شبانگاهی «دست در دست» که چهارشب در هفته ( شنبه ، یکشنبه ، پنج شنبه و جمعه) ساعت 23:30 به صورت زنده از آنتن این شبکه پخش می‌شود ، رنگارنگ خواهد شد.

- سریال ژاپنی «آسا» هم قرار است هر شب 30 بامداد از این شبکه پخش شود.

- مسابقه «ایرانیش» هم دوشنبه‌، سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 23:30 و پنج شنبه ساعت 18 و جمعه ساعت 17:30 پخش می‌شود.

- علاقه‌مندان به مجموعه کلاه قرمزی جمعه‌ها ساعت 21:30 می‌توانند منتخب فصل‌های این مجموعه  را به تماشا بنشینند.

شبکه سه با سیم آخر و زوجی‌نو

- شبکه سه سیما این بار هم با پخش مجموعه‌ای از فیلم‌های دیدنی میهمان خانه‌های مردم خواهد شد. قرار است فیلم‌های سینمایی ساعت 15 پخش شود.

 - سریال خارجی هانا در ژانر اکشن هر شب ساعت 19:30 برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.  

- در کنار این فیلم‌ها و سریال‌های خارجی، سریال ایرانی «شرم» پس از اتمام پخش سریال «021 »، هر شب ساعت 20:45 برای بینندگان شبکه سه پخش می‌شود.

- از جمله برنامه‌های مفرح شبکه سه برای مخاطبان خود پخش مسابقه «سیم آخر» و « زوجی نو» است که در ایام قرنطینه برای مخاطبان و علاقه مندان ، لحظات پرهیجانی را خلق خواهد کرد. « زوجی نو» شنبه و یکشنبه ساعت 22:30 و پنج شنبه و جمعه ساعت 19:15 پخش می شود و «سیم آخر»  پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت 22:30 از آنتن شبکه سه پخش می‌شود.

- برنامه ترکیبی «مامان‌ها » هم هر روز ساعت 17:30 برای علاقه‌مندان پخش می‌شود.

- برنامه «عسطه» هم شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 18 از قاب شبکه سه به روی آنتن می‌رود.

شبکه چهار با فیلم‌های سینمایی و سریال تخیّلی خارجی

- شبکه تخصصی چهار برای مخاطبان خاص خود حدود 14 فیلم سینمایی را برای پخش در ساعت 14 در نظر گرفته است.

- سریال «گمشده در فضا» در ژانر تخیلی هم قرار است ساعت 30 دقیقه بامداد پخش می‌شود و بازپخش آن 18 خواهد بود.

- مستند علمی – تخیلی هم در دو نوبت ساعت 9 صبح و 22 برای علاقه مندان آن درنظر گرفته شده است.  

- برنامه « شب‌های هنر» در این دو هفته جای خود را به پخش «تله تاتر»  داده که روزهای یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

- برنامه «چرخ» که به بررسی مهم‌ترین خبرهای دنیاهای علم و فناوری می پردازد این ایام هم به جذاب‌ترین اخبار مربوط به  این حوزه می‌پردازد. علاقه‌مندان  این برنامه را یکشنبه تا چهارشنبه در ساعت 19 می‌توانند به تماشا بنشینند.

- موسیقی سنتی و آواز هم هر شب به مدت 30 دقیقه در ساعت 24 پخش می‌شود.

شبکه پنج؛ سریال کره‌ای با فصل جدید "پنج ستاره"

- شبکه 5 سیما برنامه « به خانه برمی‌گردیم» را به صورت ویژه در ایام تعطیلی کرونایی به بخش های شاد و موسیقی اقوام اختصاص داده است.

- فصل چهارم مسابقه «پنج ستاره» به زودی در جدول پخش این شبکه قرار می‌گیرد.

- سریال ایلجیما به کارگردانی لی یونگ-سوک و محصول کره جنوبی هم قرار است هر شب ساعت 23 از شبکه 5 سیما پخش شود.

- فصل جدید مجموعه انیمیشن «رویای رانندگی» شنبه تا چهارشنبه ساعت 14:40 و میان برنامه های شاد هم از دیگر برنامه‌های شبکه تهران خواهد بود.

- برنامه « راهی‌شو»  شنبه‌ها ساعت 22 از شبکه پنج  راهی آنتن می‌شود.

مدرسه تلویزیونی در شبکه آموزش

- شبکه آموزش هم  برنامه مدرسه تلویزیونی را هر روز برای دانش آموزان عزیز پخش می‌کند. البته برنامه مدرسه تلویزیونی از شبکه چهار و قرآن هم پخش می‌شود.

سریال و مسابقه استعدادیابی در شبکه قرآن

- شبکه قرآن و معارف سیما با پخش مجموعه نمایشی «یکی بود و یکی نبود» ویژه کودکان و نوجونان هر روز ساعت 18:30 میهمان خانه ‌ها خواهد بود و پخش مسابقه اسراء که به منظور استعدادیابی در حوزه تلاوت، دعا و مداحی تهیه و تولید شده از شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 در روزهای قرنطینه خانگی برای بینندگان این شبکه پخش می‌شود.

- مسابقه تلفنی «ایمانشهر» هم که با ھدف بالا بردن سطح اطلاعات مذھبی، تاریخی و عمومی مخاطبان پخش می‌شود از دیگر برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما خواهد بود.

- ارتباط با شهرهای مقدس در ایامی که مردم عزیزمان بیشتر اوقات‌شان را در خانه سپری می‌کنند به منظور ترویج فرهنگ دعا و توسل پخش می‌شود.

- مسابقه «ستاره‌ها» روزهای زوج ساعت 21 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود و برنامه «پرسمان» که به سؤالات دینی و مذهبی  بینندگان پاسخ می‌دهد از شنبه تا پنجشنبه ساعت 10:15 دقیقه پخش می‌شود.

شبکه جام‌جم با فیلم‌های سینمایی و استندآپ کمدی

- شبکه جام‌جم 14 فیلم سینمایی از ایران در ژانر طنز و کمدی را این دو هفته روانه آنتن می‌کند.

- ویژه برنامه‌های روز خوش و جمع ایرانی ، میان برنامه‌های پرنشاط و امیدبخش شامل موسیقی ، گزیده سریال‌های طنز و استندآپ کمدی از برنامه های شبکه جام جم برای ایرانیان عزیز خواهد بود.

- «خانه مهر» هم به صورت ویژه برنامه شامل بخش‌های آموزش مراقبت های بهداشتی و پزشکی و آموزش فعالیت‌های هنری در خانه از قاب جام‌جم به سراسر دنیا مخابره می‌شود.

شبکه ورزش با ویدئو چک و فوتبال 120

- فوتبال 120، مجله قهرمانان، شب‌های فوتبالی، ورزش تعطیل نیست را با محتوا و دکور جدید در شبکه ورزش را در شاهد خواهیم بود.

- فصل جدید برنامه‌های ویدئوچک پنجشنبه شب‌ها ساعت 22 از شبکه ورزش برای ورزش دوستان پخش می‌شود.

- مجله لیگ قهرمانان هم روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه ساعت 20 پخش می‌شود.

- پوشش زنده مسابقات ورزشی شامل لیگ‌های خارجی، مسابقات فرمول یک، موتو چی پی، تنسی ، اسکی و .. از دیگر برنامه‌هایی است که بی‌شک مخاطبان بیشماری را پای تلویزیون خواهد نشاند.

- بخش مستند ورزشی، فیلم سینمایی ورزشی و فوتبال شهرآورد هم از شبکه ورزش پخش می‌شود.

- شبکه ورزش همچنین میان برنامه‌های توصیه‌های قهرمانان ورزشی و ویدئوهای ورزش در خانه به منظور ترویج ورزش در ایام قرنطینه را هم برای مخاطبان و ورزش دوستان تهیه و تدارک دیده است.

شبکه تماشا با بچه‌مهندس و آنه‌شرلی

- سریال‌های مرز خوشبختی، سایمدانگ، شرایط خاص، بچه مهندس 1، آنه‌شرلی به ترتیب در ساعت‌های 15 ، 19، 20، 21 ، 23 از شبکه تماشا تقدیم مخاطبان خواهد شد.

- سریال‌های طنز مرز خوشبختی، شرایط خاص و علی البدل از شبکه تماشا تقدیم مخاطبان خواهد شد. همچنین دو سریال ملودرام ملکاوان و زیرتیغ جای خود را به سریال‌های طنز برای روحیه‌بخشی هموطنان عزیز خواهند داد.

شبکه نمایش و فیلم‌های سینمایی خارجی

- شبکه نمایش هم فیلم‌های سینمایی در ژانر کلاسیک، ژانر منتخب، ایرانی، اتومبیلرانی به همراه مرور آثار مت‌دیمون و رابرت ردفورد را پخش می‌کند.

"خندوانه" به شبکه نسیم اضافه شد

- شبکه نشاط و سرگرمی نسیم منتخب خندوانه را هر شب ساعت 21:30 و دست فرمون را چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت 23 در روزهای قرنطینه به روی آنتن خود می‌برد.

- «کودک شو» ، شنبه تا سه‌شنبه ساعت 23 و جمعه‌ها ساعت 21:30 از شبکه نسیم پخش می‌شود.

- سری جدید مجموعه پویانمایی شکرستان هم ساعت 22:30 میهمان خانه‌ها می‌شود.

- مسابقه پرهیجان « آب و آتش » هم در ساعت  20:30 اوقاتی دلنشین و شاد را تقدیم بینندگان خواهد کرد.

شبکه افق با مسابقه "رخداد" و بهترین‌های سینمای دفاع‌مقدس

- بینندگان شبکه‌های تلویزیونی منتخبی از بهترین‌های سینمای دفاع‌مقدس را می‌توانند هر روز ساعت 13 از شبکه افق به نظاره بنشینند.

- مسابقه تلویزیونی تاریخی و سیاسی «رخداد» شنبه و یکشنبه ساعت 21 از شبکه افق  پخش می‌شود.

- سریال سایه بان هم هر شب به جز جمعه‌ها ساعت 23 از شبکه افق روی آنتن می‌رود.

شبکه سلامت با شهروند و مافیا

- مسابقه جذاب و دیدنی شهروند و مافیا هر شب ساعت 19 از شبکه سلامت برای علاقه‌مندان این مسابقه روی آنتن می‌رود.

فیلمستون شبکه امید

- شبکه امید هر روز یک فیلم سینمایی در برنامه « فیلمستون» ساعت 10:30 پخش می‌کند.

- برنامه «خانواده امید» شنبه تا سه‌شنبه ساعت 20 و «اسطرلاب»  چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 22:30 روی آنتن شبکه تخصصی امید است.

- «بسرا» هم چهارشنبه‌ها ساعت 20 پخش می‌شود و مجموعه جدید «کیخان» را هم هر روز برای نوجوانان عزیز روی آنتن می‌برد.

شبکه مستند با "به اضافه مستند"

- شبکه مستند برنامه « به اضافه مستند» را سه‌شنبه‌ها ساعت 20 روی آنتن می‌برد.

پخش فیلم‌های سینمایی جدید از شبکه‌های سیما 

- فیلم‌های سینمایی ایران و جهان که اداره کل برنامه  خارجی  برای پخش از شبکه ها تدارک دیده به شرح زیر است که تمامی آن‌ها برای نخستین بار روی آنتن می‌رود:

- فیلم‌هایی همچون رودخانه خونین، هات داگ، وقتی آن‌ها ماه را میدیدند، خداحافظ استلا، برنی دلفین 2، سریال آسا، دره انتقام، زنده‌باد ناراسیا، بانکدار جبهه مقاومت، اسارت، هانا، خائن، اثبات بی‌گناهی، دایره تصادف و فرار، کدآبی، شاهد بی‌گناه، ایلجیما، اتاقک 27، یادداشت مرموز و «نرم گنج نه کوزه باستانی» و .. از جمله این فیلم‌هاست.