۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

صحبت‌های فغانی بعد از خط خوردن از لیست بین‌المللی داوران ایران

صحبت‌های فغانی بعد از خط خوردن از لیست بین‌المللی داوران ایران
داور بین‌المللی ایران می‌گوید تا روز قبل از خط خوردنش از لیست بین‌المللی ایران، با او درباره انتخاب کمک‌هایش بحث می‌کردند.
کد خبر : ۵۳۱۱۴۴
به تازگی مشخص شد که نام علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال ایران، از لیست بین‌المللی ایران خط خورده است. فغانی در همین رابطه اظهار کرد: قبل از مهاجرتم یک جلسه با آقای تاج داشتیم و به ایشان گفتم که اگر تمایل داشتند من دوست دارم با نام ایران در مسابقات بین‌المللی شرکت کنم. سال گذشته هم شیطنت‌هایی بود که از طرف مسئولان فدراسیون مدیریت شد. تا روز قبل از اعلام لیست با من درباره انتخاب کمک‌هایم بحث می‌کردند که من هم گفتم با همه کمک‌ها راحتم. اصرار کردند که اسم بدهم، من هم اسم دو نفر را دادم.

به گزارش ایسنا، او درباره اینکه چرا اسمش از لیست خط خورده است هم گفت: نمی‌دانم. یکی دو تا تماس داشتم که من گفتند به خاطر مسائل مربوط به حراست بوده که من پیگیری کردم و فهمیدم چنین چیزی نبوده است. من هیچ‌وقت نه سیاسی بودم و نه مشکلی داشتم. مسئول کمیته داوران گفته طبق آیین‌نامه فیفا من باید یک سال گذشته را داخل ایران سوت می‌زدم و ما از AFC استعلام گرفتیم و آن‌ها مخالفت کردند. در صورتی که چیزی که من خبر دارم این است که مسئولین AFC به فیفا ارجاع دادند و فیفا هم به دپارتمان داوری گفته، چون ایشان در یک سال گذشته در یک لیگ تاپ آسیا (لیگ استرالیا) سوت می‌زده مشکلی ندارد و می‌تواند اسمش در لیست بین‌المللی قرار بگیرد.

فغانی اضافه کرد: بعضی از اعضای کمیته داوران گفته‌اند که در لیستی که امضا کرده‌اند نام علیرضا فغانی وجود داشته. ان‌شاءالله که آقای اصفهانیان و دوستان دور بعد هم باشند، اما کسانی که معلوم نیست تا دو ماه بعدی باشند یا نباشند، مسائل شخصی را در کار لحاظ می‌کنند. از دیروز یک سری عکس مدارک و چک برای من ارسال شده و گفته‌اند این وسط پول‌هایی داده شده است. من هم گفتم در جایگاهی نیستم که صحت و سقم این قضیه را بدانم.

او ادامه داد: یک مقام بالاتر این عزیزان را بیاورد تا مشخص شود این وسط چه گذشته است. مسئول امور بین‌الملل فدراسیوین به فیفا زنگ بزند و بپرسد که آیا می‌شد اسم من در لیست قرار بگیرد یا نه. یا اینکه همین الان می‌شود دوباره من وارد لیست شوم یا نه. صوت این تماس را هم در اختیار مسئولان قرار دهند. همین کار هم متاسفانه صورت نمی‌گیرد.