۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
رئیس پلیس راه غرب استان تهران:

موتورسیکلت‌های توقیفی ترخیص می شود

رئیس پلیس راهور غرب استان تهران از رفع توقیف موتورسیکلت‌های رسوبی در پارکینگ‌های غرب استان تهران خبر داد.
کد خبر : ۵۳۰۴۴۴

سرهنگ حامد محمودی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: در راستای تأکیدات در خصوص رفع توقیف موتورسیکلت‌های رسوبی و بازگرداندن آنها به مردم و به جهت تسهیلات جدید برای شهروندان، موتورسیکلت‌های رسوبی در پارکینگ‌های نیروی انتظامی سراسر کشور از ۱۷ آبان ماه با شرایط اعلامی ترخیص می‌شوند.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل مالکان موتورسیکلت‌های توقیفی می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی خود و اسناد موتورسیکلت به پلیس +۱۰ و یا برنامه کاربردی «پلیس من» و در صورت لزوم یگان توقیف کننده مراجعه و درخواست ترخیص موتور سیکلت خود را ثبت و تسلیم مرجع مربوطه کنند.

محمودی در ادامه به الزامی بودن ارائه مدارک مورد نیاز جهت ترخیص اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور مالک و یا متصرف قانونی، ارائه مدارک موتورسیکلت شامل سند مالکیت (برگ سبز)، کارت موتورسیکلت، سند کارخانه سازنده و بیمه نامه شخص ثالث الزامی می‌باشد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی غرب استان در خصوص سایر امتیازات در نظر گرفته شده برای صاحبان موتورسیکلت‌های رسوبی تصریح کرد: موتورسیکلت‌هایی که فاقد پلاک یا بیمه نامه شخص ثالث و همچنین فاقد گواهینامه رانندگی باشند، می‌توانند با سپردن تعهدنامه مبنی بر عدم استفاده تا زمان شماره‌گذاری و اخذ بیمه شخص ثالث، نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: با عنایت به اینکه برابر قانون سن تردد برای موتورسیکلت‌ها ۸ سال می‌باشد، لذا شرط ترخیص برای اینگونه موتورسیکلت‌ها مدت مذکور است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی غرب استان تهران بیان داشت: مالک و نماینده قانونی وی در زمان ترخیص ملزم به پرداخت همه هزینه‌های قانونی، شامل جریمه‌های رانندگی و هزینه انتقال و پارکینگ می‌باشد.

محمودی با اشاره به محدود بودن زمان اجرای این طرح، گفت: مالکان موتورسیکلت‌های رسوبی به منظور بهره مندی از مزایای این طرح دو ماه فرصت دارند جهت ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.
وی در پایان یادآور شد: مطابق آمار، ترخیص ۱۵ هزار و ۹۰۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ‌های استان موجود و شرایط ترخیص را دارا می‌باشند.