۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
راپورتچی صراط (۸) / «پوریا زراعتی»

سردبیر بهایی اتاق خبر و عاشق سینه‎چاک رُبع پهلوی!

مدیا وار (Media War) از جمله کاربردی‎ترین ابزار فشار نرم در عرصه بین الملل است که سابقه استفاده از آن به دوران جنگ سرد و تنازع کشور‌های بلوک غرب علیه اتحاد جماهیر شوروی باز می‌گردد. با رخداد انقلاب اسلامی و انحلال شوروی سابق در اواخر قرن بیستم، این شگرد امتحان پس داده، اینبار علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران امتحان شد که
کد خبر : ۵۱۷۰۹۹

مدیا وار (Media War) از جمله کاربردی‎ترین ابزار فشار نرم در عرصه بین الملل است که سابقه استفاده از آن به دوران جنگ سرد و تنازع کشورهای بلوک غرب علیه اتحاد جماهیر شوروی باز می گردد. با رخداد انقلاب اسلامی و انحلال شوروی سابق در اواخر قرن بیستم، این شگرد امتحان پس داده، اینبار علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران امتحان شد که رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی) عمدتاً از آن با مسمای «جنگ نرم»، نام می‎برند. بر طبق آمار رسمی، وجود بیش از 300 شبکه ماهواره ای فارسی زبان اپوزیسیون که عمدتاً از سوی محور غربی/عبری/عربی پشتیبانی مالی می شوند، نشان از تمرکز بیش از پیش دشمنان و ضدانقلاب خارج‎نشین، برای اقدام علیه منافع و امنیت ملی ایران اسلامی دارد. از آنجا که قدم نخست در مواجهه با هر خصمی، شناخت دقیق از او یا به عبارت بهتر «دشمن‎شناسی» است، قصد داریم تا سلسله نوشتارهایی تحت عنوان «راپورتچی صراط» به معرفی عناصر وطن‎فروش و دستاندرکاران مزدور شاغل در شبکه های اپوزیسیون فارسی زبان پرداخته و وجوه آشکار و پنهان زندگی این خائنان خودفروخته را مرور کنیم:

 

* «پوریا زراعتی» 34 ساله و متولد بابلسر در استان مازندران است. بنابر خوداظهاری وی در سایت لینکدین، تحصیلات ابتدایی را در دبیرستان غیرانتفاعی معرفت بابلسر گذرانده است و از دانشگاه نوشیروانی بابل لیسانس مهندسی مکانیک را اخذ نموده است. پس از مهاجرت به بریتانیا در سال 2007، توانست کارشناسی ارشد در مهندسی مکانیک خود را از دانشگاه Brunel دریافت نماید. نامبرده در هنگام ورود به انگلستان تا مدتی به عنوان مشاور خرید و فروش در زمینه املاک و مستغلات اشتغال داشته و نهایتاً در آگوست 2010 همکاری خود با شبکه منوتو را آغاز نموده که تاکنون نیز در هر دو شغل مذکور فعالیت دارد.

 

گفته می شود وی در هنگام فعالیت خرید و فروش املاک، همکاری تنگاتنگ و گسترده ای با «لُرد داود آلیانس» (عضو مجلس اعیان انگلیس و تاجر یهودی ایرانی الاصل و عضو هیئت رئیسه دانشگاه تل‎آویو) داشته و پس از مدت کوتاهی و جهت پیشرفت در امور تجارتی‎اش، به فرقه ضاله بهائیت تغییر مسلک داده است. نامبرده در ابتدا بعنوان یکی از مجریان اتاق خبر منوتو در صفحه تلویزیون ظاهر شد اما بعدها و به مرور و پس از کنار رفتن بسیاری از مجریان این برنامه خبری، پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی نمود و اکنون بعنوان سردبیر جدید اتاق خبر این شبکه به فعالیت می پردازد.

 

به جهت شغلی که در شبکه منوتو دارد، ناگفته پیداست که فحوای پُست های نامبرده در شبکه های اجتماعی بیشتر بر محور موضوعات سیاسی و اجتماعی، ضد نظام جمهوری اسلامی استوار است. در عین حال نامبرده علاقه بسیاری به ستایش دوران زمامداری پهلوی های اول و دوم داشته و دائماً به قیاس آن بازه زمانی با دوران فعلی می پردازد. بیشتر توئیت های نامبرده نیز بر تحلیل های ضد نظام در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تمرکز دارد و به بازنشر توئیت های رضا (ربع) پهلوی و همچنین مادرش فرح دیبا نیز علاقه به حد و اندازه ای نشان می دهد! عشق زراعتی به خاندان پهلوی اما در توئیتر بحدی است که چندی پیش نامبرده مطلبی را علیه محمد مصدق (رهبر ملی شدن صنعت نفت) و به نفع شاه معدوم توئیت نمود که با واکنش های منفی بسیاری بالاخص در میان سایر اپوزیسیون خارج نشین همراه شد!

 

+ نامبرده بعنوان یکی از اصلی ترین ستون های سیاسی شبکه منوتو بشمار می رود چه آنکه این شبکه سعی زیادی دارد تا خود را غیرسیاسی و صرفاً سرگرم کننده جلوه دهد اما حضور فردی چون زراعتی در معدود برنامه های سیاسی این شبکه همچون اتاق خبر، آن هم در کسوت سردبیری نشانگر نقش آفرینی بنیادی نامبرده در خط دهی ایدئولوژیک این شبکه است. از طرفی اقدامات ایذایی و بعضا تعجب برانگیز نامبرده در موضع گیری های سیاسی همچون توئیت علیه مصدق و ملی گرایان که نقطه اشتراک و مورد علاقه بسیاری از طیف های اپوزیسیون جمهوری اسلامی است، نشان می دهد که نامبرده یا از هوشمندی و آینده نگری سیاسی اندکی بهره مند است و یا به جهت تبعیت محض از سیاستگذاری شبکه (با انگیزه پیشرفت شغلی) و به منظور ابراز دلبستگی افراطی به خاندان پهلوی، حاضر به اینگونه انتحارهای سیاسی برای رژیم سابق است!

 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
۰
۰
مگه شما سینه ... نیستی صراط مفرط؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
۰
۰
آی کیو بجای مدیا وار بنویس جنگ رسانه ای .
omid
|
France
|
۰۴:۱۱ - ۲۰ تير ۱۴۰۰
۰
۰
صراط جان نظرت راجع به پسر آقا ---- چیه؟ بیوگرافی اونم بگو ببینیم جریانش چی بوده؟ فکر کنم از قضا اونم 34 سال داره ها!!
# اینترآشغال