۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

۴۹ شمع خاموش برای پوپک گلدره+ عکس

۴۹ شمع خاموش برای پوپک گلدره+ عکس
پوپک گلدره اگر زنده بود امروز شروع ۵۰ سالگی‌اش را جشن می‌گرفت و باید خود را برای دهه پنجم زندگی آماده می‌کرد. احتمالا الان چندین بار نقش مادر را در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی بازی کرده بود و یقینا جوایز و افتخاراتی نیز کسب می‌کرد. شاید صفحه‌ای در اینستاگرام داشت با موجی از دنبال کننده. به احتمال زیاد تا کنون مهمان یکی از شب‌های «دورهمی» شده بود و در «خندوانه» با مردم خندیده بود. در نشست‌های خبری صحبت‌ها کرده بود و در فضای مجازی درد دل‌ها.
کد خبر : ۵۱۵۸۴۴
اما پوپک گلدره به هیچکدام از این هیاهو‌های دنیای امروز نرسید. او قبل از اینکه همه چیز در دنیا، مجازی شود رفت. او بازیگر دوران مصاحبه‌های کاغذی بود. بازیگر دوران طلایی تلویزیون بود. دوران سریال‌های پر ماجرا و دوست داشتنی. آن روز‌ها مردم با طنز‌های تلویزیونی می‌خندیدند و با درام‌هایش گریه می‌کردند. یکی از سریال‌های محبوب آن زمان «دنیای شیرین دریا بود» که پوپک گلدره به عنوان نقش اصلی در آن خوش درخشید.

به گزارش ایسنا، پوپک گلدره ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ متولد (هشتم مرداد ماه) سال ۱۳۵۰ خورشیدی، در (۲۷ فروردین) سال ۱۳۸۵، زمانی‌که تنها ۳۵ سال داشت از دنیا رفت.
 
۴۹ شمع خاموش برای پوپک گلدره+عکس
 
زمان خیلی زیادی نگذشته است. آن حادثه تلخ را همه ما به خاطر داریم. فروردین سال ۸۵ بود که پوپک گلدره با دنیا و آدم‌هایش خداحافظی کرد. هنوز تصویربرداری سریال «نرگس» به پایان نرسیده بود. گویا گلدره می‌رفت تا یکی دو روز به دور از هیاهوی شهر با دریا خلوت کند. می‌رفت تا خستگی چندین روز فیلم‌برداری را دریا از تنش بشوید. می‌رفت تا با انرژی مضاعف برگردد و نقش نرگس را به سرانجام برساند، اما این سفر برای این بازیگر بازگشتی نداشت. در میانه راه تصادف کرد. ضربه ناشی از آن تصادف گلدره را هشت ماه به کما برد و بعد برای همیشه این ستاره جوان خاموش شد.
 
۴۹ شمع خاموش برای پوپک گلدره+عکس
گلدره فعالیت هنری‌اش را با بازی در نمایش «پل» آغاز کرد. با مجموعه تلویزیونی «ساعت خوش» در سال ۱۳۷۳ پا به عرصه بازیگری گذاشت و پس از آن با بازی در سریال‌هایی همچون «سرزمین سبز»، «مروارید سرخ»، «روح مهربان» و «نرگس» کارش را ادامه داد. اما تصویری که از او در ذهن مخاطبان تلویزیون باقی مانده، دختر شمالی «دنیای شیرین دریا» به کارگردانی بهروز بقایی است که گلدره در آن نقش دختری روستایی و مهربان را به زیبایی ایفا کرده است.
 
۴۹ شمع خاموش برای پوپک گلدره+عکس
 
بازی در فیلم سینمایی «موج مرده» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا تحسین منتقدان را برانگیخت و جایزه‌ای را هم برایش به ارمغان آورد.

گلدره ثابت کرده بود که هم در سینما و هم در تلویزیون بازیگری توانا است و بلد است چطور به نقش‌ها به خوبی جان بدهد و به گونه‌ای بسیار باورپذیر آن‌ها را برای مخاطبان روایت کند.
 
۴۹ شمع خاموش برای پوپک گلدره+عکس
 
فوت ناگهانی او در میانه تصویربرداری و پخش یک سریال پرمخاطب تلویزیونی شوک بزرگی برای اهالی هنر و همچنین مردم بود. بالاخره پس از یک ماه تصمیم گرفتند نقش ناتمام گلدره را به ستاره اسکندری بسپارند.

ستاره اسکندری، با حضور در سی سی یو بیمارستان مهر تهران از پوپک اجازه گرفت و پس از آن بود که به جای او مقابل دوربین رفت. در قسمت سی و ششم، علاوه بر پخش آخرین حضور پوپک گلدره در این مجموعه، قسمتی به عنوان خداحافظی با او که شامل مصاحبه با خانواده و همکارانش بود، پخش و از بیننده خواسته شد که زین پس بازیگر جدیدی را به جای او در نقش «نرگس» بپذیرد.

اسکندری درباره این انتخاب سخت گفته بود:

«من فقط برای این که راش‌های پوپک باقی بماند قبول کردم که در سریال «نرگس» بازی کنم و به همین خاطر ادامه کار را به عهده گرفتم. هنوز هم باورم نمی‌شود که پوپک از بین ما رفته‌است و احساس می‌کنم او یک امانتی دست من داد و رفت.»
 
۴۹ شمع خاموش برای پوپک گلدره+عکس
 
پیکر پوپک گلدره در قطعه ۸۸ (قطعه هنرمندان) بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شده است.