۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
راپورتچی صراط (۴)/ «مهدی فلاحتی»

مجری فاسد صفحه آخر کیست؟

مدیا وار (Media War) از جمله کاربردی‎ترین ابزار فشار در عرصه بین الملل است که سابقه استفاده از آن به دوران جنگ سرد و تنازع کشور‌های بلوک غرب علیه اتحاد جماهیر شوروی باز می‌گردد. با رخداد انقلاب اسلامی و انحلال شوروی سابق در اواخر قرن بیستم، این شگرد امتحان پس داده، اینبار علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران امتحان شد که...
کد خبر : ۵۰۸۶۵۸
مدیا وار (Media War) از جمله کاربردی‎ترین ابزار فشار در عرصه بین الملل است که سابقه استفاده از آن به دوران جنگ سرد و تنازع کشور‌های بلوک غرب علیه اتحاد جماهیر شوروی باز می‌گردد. با رخداد انقلاب اسلامی و انحلال شوروی سابق در اواخر قرن بیستم، این شگرد امتحان پس داده، اینبار علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران امتحان شد که رهبر فرزانه انقلاب عمدتاً از آن با مسمای «جنگ نرم» نام می‌برند. بر طبق آمار رسمی، وجود بیش از ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان اپوزیسیون که عمدتاً از سوی کشور‌های غربی و حتی شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس پشتیبانی مالی می‌شوند، نشان از تمرکز بیش از پیش دشمنان و ضدانقلاب خارج‎نشین، برای اقدام علیه منافع و امنیت ملی ایران اسلامی دارد. از آنجا که قدم نخست در مواجهه با هر خصمی، شناخت دقیق از او یا به عبارت بهتر «دشمن‎شناسی» است، قصد داریم تا سلسله نوشتار‌هایی تحت عنوان «راپورتچی صراط» به معرفی عناصر وطن‎فروش و مزدور شاغل در شبکه‌های اپوزیسیون فارسی زبان پرداخته و وجوه آشکار و پنهان زندگی این خائنان خودفروخته را مرور کنیم:
* مهدی فلاحتی متولد ۱۳۳۷ در محله چهارصددستگاه در شرق تهران است. پدرش از بزازان و پارچه فروشان بازار بود. دوران دبیرستان را در مدرسه «کمال» وابسته به یدالله سحابی گذراند و از اساتیدی همچون حسن آلادپوش، پرویز خرسند و محمدعلی رجائی استفاده کرد.

او در آستانه انقلاب ۱۳۵۷ ایران دانشگاه تهران در رشته علوم سیاسی پذیرفته شد که با پیروزی انقلاب این تحصیلات ناتمام ماند. نامبرده در سال ۱۳۵۸ و بعد از پایان دوره سربازی، به هند رفته و از دانشگاه عثمانیه حیدرآباد در رشته علوم سیاسی مدرک کارشناسی خود را دریافت کرد. سپس در سال ۱۳۶۲ به فرانسه و بعد در سال ۱۳۷۵ انگلستان و بعد به آمریکا نقل مکان کرد.

فلاحتی در دوران اقامت خود در فرانسه سر دبیر مجله آرش به مدیر مسئولی پرویز قلیچ خانی بود. بعد از مدتی به صدای آمریکا پیوست. او در صدای آمریکا به سمت مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های صفحه آخر و روی خط فعالیت می‌کند.

در عین حال اتهامات جدی در مورد تجاوز فلاحتی به همکارش الهام ستاکی وجود دارد که تاکنون مسکوت مانده است. به گفته الهام ستاکی، با اعمال فشار مدیران صدای آمریکا پرونده شکایت او به جایی نرسید و به همراه دو مجری دیگر (از جمله جمشید چالنگی) که به نفع او شهادت داده بودند، از شبکه اخراج شدند!


+ از جمله ویژگی‌های شخصیتی او می‌توان به دقت نظر و ریزبینی مثال زدنی اش در تهیه برنامه هایی، چون «صفحه آخر» اشاره نمود. اگرچه گمان اینکه نامبرده بدون هیچ ساپورت اطلاعاتی چنین برنامه‌ای را تهیه و تدارک دیده باشد، کمی غیرواقعی خواهد بود، اما کندوکاو دقیق وی در فکت‌های رسانه‌ای داخل و خارج ایران، این برنامه را به یکی از پربیننده‌ترین‌های صدای آمریکا تبدیل کرده است. در عین حال با توجه به ضددین بودن رویکرد فلاحتی در برنامه صفحه آخر، در انتهای آن بخشی به نام «پرده آخر» وجود دارد که با تمسخر سخنرانی‌های علمای دینی و مذهبی داخل ایران، بیننده را به خنده وا می‌دارد! ناگفته نماند که بسیاری از ویدیو‌های پرده آخر برگرفته از خزعبل گویی‌های روحانی نمایان وابسته به جریان شیرازی‌ها در شبکه‌های وابسته به تشیع انگلیسی است که با بیانات شاذ خود به چنین برنامه‌ها و شبکه هایی، چون صدای آمریکا، پاس گل می‌دهند و بیننده غافل و از همه جا بی خبر، فارغ از تمییز میان تشیع انگلیسی و تشیع اصیل، همه را به یک چشم خواهد نگریست!

از دیگر ویژگی‌های نامبرده، فساد گسترده جنسی وی است که دوست و دشمن بر عدم کنترل این غریزه از سوی فلاحتی اذعان و اعتراف دارند که در جریان تجاوز به الهام ستاکی، نمود عینی و بیرونی پیدا کرد و بر همه عیان گردید؛ گرچه خود او این اتهام را تکذیب کرده و پاپوشی از جانب عناصر وابسته به جمهوری اسلامی، عنوان می‌کند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
۴
۱
این بابا که خودش داره فساد ها را رو میکند
majidfatehi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
۵
۱
خیلی جالب بود مختصر مفید و به دور از فحاشی های که باعث میشه مخاطب موضع بگیره وطرف رو مظلوم جلوه بده انشالله این رویه مستدام باشه وبرای شما هم آرزوی موفقیت میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
۴
۲
دمش گرم که فسادهای زیادی را رو کرد و میکند
ناشناس
|
Canada
|
۱۱:۳۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
۹
۳
همین، نه سندی نه مدرکی ، حداقل فلاحتی واسه ادعاهاش مدرک و سند میاره ، و معمولا از وبسایت های داخلی و درون نظام، شما بدون هیچ سند و مدرکی اتهام تحاوز جنسی به یکی زدی، اگه قراره اینجوری راپورت بدی همین اول درش و تخته کن بره باباجان ، که حرف نزدن بسا بهتر از حرف بی سنده ، اره باباجان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
۸
۵
مجری فاسد صفحه آخر کیست؟
فسادش چی بوده ؟ اختلاس ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹
۵
۱
--- شما فاسد نیستید
گلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
۸
۰
خدارو شکر یکی پیدا شد کاراتونو فاش کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
۶
۱
سندهای اختلاس و رانت خواری نشان میدهد چه کسانی در لواسانات ویلا گرفتند چه کسانی در نیاوران زمین گرفتند چه کسانی در ولنجک ویلا گرفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
۶
۱
ولی خداییش اون قسمتی که سخنرانی رائفی پور رو پخش می کرد که داشت از خاطرات جبهه خودش ( در 4 سالگی ) تعریف میکرد که چطوری سیم موشک های مالیوتکا رو با چوب دسته بیل قطع میکرده خیلی جالب بود.
محمد شمس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۸ تير ۱۴۰۰
۵
۲
با این‌حرعا فلاحتی عزیز رو نمیتونید کنار بزنید فلاحتی دست همه رو رو کرده دمش گرم نوکرشم من یکی