۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

عیدی معلمان به طور رسمی مشخص شد

در جلسه هیات دولت میزان پاداش پایان سال ۱۳۹۸ کارکنان دولت، مبلغ ثابت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد.
کد خبر : ۴۹۲۵۳۲

یارمحمد حسین بر درباره میزان عیدی فرهنگیان به ویژه معلمان حق التدریس گفت: این عیدی برای معلمان رسمی و پیمانی است اما برای معلمان حق التدریس تابع شرایط است و دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش آن را اعلام می کند.

به گزارش روز پلاس وی با بیان اینکه افزایش حقوق و میزان عیدی فرهنگیان را هیات دولت تعیین و اعلام می کند، اظهار داشت: میزان عیدی هر ساله از طرف سازمان برنامه و بودجه اعلام می شود و طبق اعلام هیات دولت هر میزان که برای سایر کارکنان دولت اعلام شود، همان میزان هم برای فرهنگیان و معلمان پرداخت می شود.

در جلسه هیات دولت میزان پاداش پایان سال ۱۳۹۸ کارکنان دولت، مبلغ ثابت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد.

هیات وزیران به دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و سایر دستگاه های اجرایی مشمول قوانین خاص اجازه داد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به طور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت ۱۲ میلیون ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۸ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه های اجرایی پرداخت کنند.

حسین بر در ادامه درباره میزان افزایش حقوق معلمان در سال آینده نیز گفت: میزان افزایش حقوق معلمان نیز بر اساس اعلام و مصوبه هیات وزیران است و هر میزان که هیات دولت اعلام کند، افزایش آن اعمال می شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: افزایش حقوق شامل همه فرهنگیان و معلمان می شود اما باید دید که هیات وزیران چه میزانی را اعلام می کند.

وی درباره اینکه میزان افزایش حقوق معلمان در مدارس غیردولتی چه میزان است، اظهار داشت: برای معلمان در مدارس غیردولتی اختیار به خود موسسات واگذار شده است اما مطابق قانون کار، افزایش حقوق آنان اعلام می شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: برای حقوق نیروهای حق التدریس آزاد نیز وزارت آموزش و پرورش تصمیم گیری می کند البته این موضوع نیز تابع یکسری ضوابط و قوانین به عنوان مثال بر اساس میزان ساعتی که کار می کنند، است.
بر اساس آمار وزرات آموزش و پرورش حدود یک میلیون نفر معلم در مدارس دولتی و غیردولتی به صورت نیروهای رسمی، حق التدریس و آزاد مشغول تدریس ۱۵ میلیون دانش آموز در سراسر کشور هستند.