۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

نشست غیرمعمول در مقر سیا درباره ایران

شبکه خبری «ان‌بی‌سی» به نقل از ۶ مقام آمریکایی گزارش داد که در اقدامی غیر معمول چند تن از مقامات اطلاعاتی، نظامی و دیپلماتیک آمریکا جلسه‌ای محرمانه را در مقر سازمان سیا برای گفتگو درباره ایران تشکیل داده‌اند.
کد خبر : ۴۶۰۷۸۷

شبکه خبری «ان‌بی‌سی» به نقل از ۶ مقام آمریکایی گزارش داد: «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته در اقدامی بسیار غیر معمول جلسه‌ای را در مقر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با حضور تعدادی از مقامات اطلاعاتی، نظامی و دیپلماتیک برای گفتگو درباره ایران برگزار کرده است.

۵ نفر از مقامات آمریکایی به این شبکه خبری گفته‌اند: این جلسه ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت ماه) با حضور «جینا هاسپل»، رئیس سیا، «پاتریک شاناهان»، سرپرست وزارت دفاع، «جن جو دانفورد»، رئیس ستاد مشترک کارکنان ارتش آمریکا، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه و «دَن کوتس»، رئیس تشکیلات اطلاعاتی آمریکا برگزار شده است.

ان‌بی‌سی می‌نویسد: به طور معمول اینگونه جلسات امنیت ملی در کاخ سفید برگزار می‌شود. این ۶ مقام آمریکایی و نیز چند تن از مقامات سابق آمریکا گفته‌اند این که مقامات کاخ سفید و یا اعضای کابینه جلسه‌ای را در مقر سازمان سیا برگزار کنند امری بسیار نادر است.

این مقامات گفته‎اند که جلسه مذکور درباره اطلاعاتی که منجر به اعزام ناو هواپیمابر و بمب‌افکن به خاورمیانه در روز‌های بعد از آن شد نبوده است.

ان‌بی‌سی به نقل از ۵ مأمور عملیاتی سیا و افسران ارتش آمریکا می‌نویسد: در گذشته چنین جلساتی در مقر سازمان سیا برای گزارش دادن به مقامات ارشد درباره اقدامات حساس سری که نتایج عملیات‌های فعلی و یا گزینه‌هایی برای عملیات‌های آتی بودند، برگزار می‌شد.