۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳

خسارت جدی سیل به چند حوزه در "باغملک"

سرپرست فرمانداری شهرستان باغملک گفت: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی به احتمال وقوع مجدد سیلاب به همه دستگاه‌هایی که عضو مدیریت بحران هستند از جمله بخشداری، شهرداری، هلال احمر، راهداری، بهداشت و درمان و غیره اعلام آماده‌باش کردیم.
کد خبر : ۳۷۶۴۳۰
صراط: مجید صالحی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده باغملک اظهار داشت: سیلاب شهرستان باغملک در بخش صیدون اتفاق افتاد که منجر به ایجاد خسارت در بخش راه، کشاورزی و اموال مردم شد.

وی با بیان اینکه "تلفات جانی در این سیل نداشتیم"، افزود: با توجه به اینکه منطقه آسیب‌پذیر بود عشایر این شهرستان نیز به هشدارهایی که از روز قبل نسبت به بارندگی شده بود توجه نکردند، در حقیقت انتظار چنین بارش شدیدی را در مرداد ماه نداشتند و برخی از عشایر در مسیر سیلاب اسکان داشتند به همین دلیل موجب خسارت شد.

سرپرست فرمانداری باغملک درباره میزان خسارت گفت: به حدود 10 هکتار از اراضی کشاورزی و محصولات باغی که حاشیه مسیر سیلاب بودند همچنین به راه‌های ارتباطی مناطق عشایری خسارت وارد شد که در حال حاضر با درخواست دستگاه‌های راه‌سازی نیروها مشغول برطرف کردن مشکل تردد عشایر هستند.

وی با اعلام اینکه به احشام خانوارهای عشایری نیز خسارت وارد شد، ابراز کرد: امدادگران هلال‌احمر، راهداری، کمیته امداد، بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی به‌موقع در منطقه حاضر شدند تا  اقدامات لازم را انجام دهند.

صالحی با اشاره به اینکه 80 تا 100 خانوار در این حادثه دچار خسارت شدند، عنوان کرد: میزان خسارت به‌لحاظ ریالی را پس از جمع‌بندی اعلام می‌کنیم به‌دلیل اینکه منطقه عشایری است نیاز به جمع‌بندی بیشتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی به احتمال وقوع مجدد سیلاب به همه دستگاه‌هایی که عضو مدیریت بحران  هستند از جمله بخشداری، شهرداری، هلال احمر، راهداری، بهداشت و درمان و غیره اعلام آماده‌باش کردیم.

سرپرست فرمانداری باغملک در پایان تأکید کرد: هشدار دادیم به مناطق مرتفع شهرستان توجه ویژه شود همچنین دادن آگاهی‌های لازم به عشایر در حال انجام است تا در مسیر سیلاب مستقر نشوند.
برچسب ها: صراط