۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

احتمال دیدار روحانی و اوباما در سازمان ملل

سخنگوی فارسی زبان جدید وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد احتمال دیدار رؤسای جمهور آمریکا و ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل وجود دارد.
کد خبر : ۳۲۳۸۲۸
صراط: سخنگوی فارسی زبان جدید وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد احتمال دیدار رؤسای جمهور آمریکا و ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی فارسی زبان جدید وزارت خارجه آمریکا در اولین اظهارات خود پس از انتصاب در مصاحبه ای مدعی شد کماکان نقض حقوق بشر در ایران را در دستور کار خود قرار می دهد.

«سحر نوروز زاده» که پس از اتمام مأموریت «آلن اِیر» در ماه گذشته؛ به تازگی به عنوان سخنگوی فارسی زبان جدید وزارت خارجه آمریکا منصوب شده است، در مصاحبه با صدای آمریکا در این باره مدعی شد: حتی پس از توافق هسته‌ای، دولت آمریکا هنوز هم موضوع نقض حقوق بشر در ایران را در دستور کار خود دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کنید آمریکا در آینده به مسائلی همچون سانسور اینترنت در داخل ایران، سانسور شبکه‌های اجتماعی و نقض آزادی مطبوعات بپردازد و آن را مطرح خواهد کرد، ادامه داد: ما همچنان به تلاش‌ هایمان در این مورد ادامه می‌دهیم، و هر ساله گزارشی درباره نقض حقوق بشر در ایران و کشورهای دیگر منتشر می‌شود، و از کار گزارشگر ویژه سازمان ملل در این مورد نیز حمایت می‌کنیم.

«سحر نوروز زاده» درباره توافق جامع هسته ای نیز گفت: برای برجام یک کمیسیون مشترک داریم که وظیفه آن نظارت بر اجرایی شدن آن است.

این آمریکایی- ایرانی ۳۴ ساله بدون اشاره به سنگ اندازی ها و بدعهدی آمریکا در جریان اجرای برجام ادعا کرد: تا موقعی که ایران به تعهدات هسته‌ای خود پایبند باشد ما هم به تعهدات خود بر اساس برجام پایبند خواهیم بود و قبلا هم اشاره کرده‌ایم که هر لایحه‌ای که سعی در جلوگیری از اجرایی شدن برجام باشد توسط دولت آمریکا وتو خواهد شد.

وی در ادامه به احتمال دیدار رؤسای جمهور آمریکا و ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نیز اشاره کرد.