۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
قدوسی:

شهادت ۱۷۵ غواص با دلارهای آل‌سعود بود

وی افزود: دو ملت ایران و عراق، منتظر روزی هستند که شاهد لغو روادید در دو کشور باشند و مردم عراق به سهولت به مشهد و همچنین مردم ایران به کربلا، نجف، سامرا و کاظمین سفر کنند.
کد خبر : ۲۴۲۸۶۳
صراط: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به هجمه های برخی رسانه‌های ضدانقلاب در خصوص پیدا شدن 175 غواص شهید گفت: جنایت‌های حزب بعث که شهادت دردناک ۱۷۵ غواص هم شامل انهاست، با حمایت آمریکا و دلارهای آل‌سعود صورت می‌گرفت.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شواری اسلامی درباره سوءاستفاده رسانه‌های ضد انقلاب از پیدا شدن 175 شهید غواص عملیات کربلای 4، اظهار کرد: امروز روابط عاطفی بین مردم ایران و عراق حاکم شده که در تاریخ دیرین این دو کشور بی‌سابقه بوده است.

کریمی قدوسی با بیان این که در هیچ برهه‌ای از  تاریخ، شاهد چنین روابط عاطفی و معرفتی عمیق بین ایران و عراق نبوده‌ایم، تصریح کرد: در یک صد سال گذشته و هر زمان که از نظر امنیت ملی، مورد آسیب کشور عراق قرار گرفتیم، از ناحیه حاکمانی بوده است که قدرت را در دست داشته‌اند و باعث به وجود آمدن جنگ شده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که امروز در عراق، نقش مرجعیت و حوزه علمیه نجف و کربلا برجسته شده است، خاطرنشان کرد: روابط ایران و عراق بر پایه دین است که باعث به وجود آمدن الفت شده است.

وی افزود: دو ملت ایران و عراق، منتظر روزی هستند که شاهد لغو روادید در دو کشور باشند و مردم عراق به سهولت به مشهد و همچنین مردم ایران به کربلا، نجف، سامرا و کاظمین سفر کنند.

وی در ادامه افزود: در زمان جنگ تحمیلی، آل سعود ذخایر ارزی خود را به روی صدام باز کرده بود و ارزهای نفتی را برای تجهیز نیروهای صدام خرج می‌‌کرد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: صدام و حزب بعث عراق که کافر مسلک بودند در سوابق زشت و تاریک نقش اساسی داشتند.

وی افزود: صدام، مراجع بسیار بزرگی مثل آیت‌الله صدر و خواهر بزرگوارش بنت‌الهدی صدر و خانواده حکیم را به شهادت رساند و قصد خشکاندن ریشه حوزه علمیه نجف و کربلا را داشت.

کریمی قدوسی تصریح کرد: در حال حاضر، شاهد هستیم که 160 رئیس قبیله استان الانبار اهل سنت، طی صدور بیانیه‌ای و برای نجات از دست داعشی‌ها از شیعیان عراق درخواست کمک می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که اتفاق فوق‌العاده برجسته‌ای به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: این اتفاق، وحدت عملی شیعیان و اهل سنت و حذف تفکر بعثی و صدامی است که در گذشته، مانع وحدت مسلمانان مردم ایران و عراق می‌شده است.

وی با بیان این که امروز، رسانه‌های خبری به بهانه تفحص شهدای غواص، همکاری‌های اعتقادی دو کشور را زیر سؤال می‌برند گفت: این هجمه‌های برخی رسانه‌ها، نه تنها در مورد عراق، بلکه در مورد کشورهای یمن، بحرین، فلسطین و سوریه هم وجود دارد.

کریمی قدوسی افزود: این رسانه‌ها با پول‌های سعودی، ماموریت یافته‌اند که همکاری استراتژیک دو کشور را خدشه‌دار کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که از ابتدای انقلاب، شعار استراتژیک وحدت را دنبال کرده‌ایم گفت: امروز هم همان شعار "یا ایها المسلون اتحدو اتحدو" که راهبرد اسلام است را ادامه می دهیم.

وی  افزود: راهبرد جهان کفر، نفاق، وهابیت و آل سعود "یا ایها المسلون التفرقه التفرقه" بود که تفرقه را تبیین می‌کردند و این روزها، فرصت پیدا کرده‌اند که بر طبل تفرقه بکوبند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط شهادت قدوسی