۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۰

نتایج و اظهارات مربیان در روز اول هفته 26 لیگ برتر/ برانکو: پنالتی ما را نگرفتند/ اسکوچیچ: فولاد لیموی فشرده است/ اولیویرا: باید اینجوری می‌بردیم!/ منصوریان: بدنی کم آوردیم

روز اول هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران با پیروزی تیم‌های ذوب آهن، فولاد خوزستان و تراکتورسازی آغاز شد و با شکست پرسپولیس پایان یافت.
کد خبر : ۲۳۸۰۳۲
صراط: روز اول هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران با پیروزی تیم‌های ذوب آهن، فولاد خوزستان و تراکتورسازی آغاز شد و با شکست پرسپولیس پایان یافت.

ذوب‌آهن آتش به جان نفت انداخت/ تراکتورسازی صدرنشین جدید لیگ برتر

هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال پنجشنبه با چند دیدار آغاز شد که در یکی از این مسابقات تیم‌های ذوب آهن و نفت تهران در اصفهان به مصاف هم رفتند. این مسابقه با نتیجه پر گل ۵ بر ۳ به سود ذوب آهن به پایان رسید تا یحیی گل محمدی تمام توجهات را در این هفته به خود معطوف کند و نفت را از صدر  جدول پایین بکشد. کاوه رضایی ستاره بی چون و چرای این بازی بود و توانست برای ذوب آهن سه گل به ثمر برساند.

تیم تراکتورسازی هم در حالی که تا دقایق پایانی با نتیجه تساوی مقابل سایپا متوقف شده بودند، در نهایت گل برتری را به ثمر رساندند تا جای نفت تهران  را با ۵۰ امتیاز در صدر جدول بگیرد.

تیم فولاد هم موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ تیم نفت مسجد سلیمان را شکست بدهد. نتایج سه مسابقه ابتدایی هفته بیست و ششم به همراه گلزنان آن به این شرح است:

* ذوب آهن ۵ - نفت تهران ۳
گل‌ها: کاوه رضایی (۲۱، ۴۹ و ۶۹)، هادی محمدی (۴۱) و دانیال اسماعیلی فرد (۴۴) برای ذوب آهن و کمال کامیابی نیا (۴۵) ارسلان مطهری (۷۷) و حسین ابراهیمی (۹۲) برای نفت.

* فولاد خوزستان ۳ - نفت مسجد سلیمان ۲
گل‌ها: نانگ (۵ و ۷۹) و محمد قاضی (۱۱) برای فولاد و  پاشنکو (۲۹) و حمید بوحمدان (۸۲) برای نفت.

* تراکتورسازی ۲ - سایپا یک
گل‌ها: پویا نزهتی (۱۰) برای سایپا و محسن دلیر (۸۲) و ابراهیم شکوری (گل به خودی - ۹۰) برای تراکتورسازی


شکست پرسپولیس برابر سپاهان/ برانکو نیمه مربیان را به فرکی باخت

دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان در شرایطی با پیروزی زردپوشان به پایان رسید که شاگردان برانکو ایوانکوویچ نیمه اول را با پیروزی به پایان برده بودند اما در نیمه دوم نتوانستند این برتری را حفظ کنند.

آخرین دیدار از روز نخست هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۹ امروز پنجشنبه بین تیم های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی برگزار شد که در پایان سپاهان به پیروزی ۲ بر یک رسید. هادی نوروزی (۴۳) برای پرسپولیس و مهدی شریفی(۸۴) و لوسیانو پریرا(۹۳) برای سپاهان گل زدند.

در این بازی که با استقبال سرد هواداران پرسپولیس مواجه شده بود، سرخپوشان اولین دیدار خود با هدایت برانکو ایوانکوویچ را پشت سرگذاشتند. نیمه اول دو تیم بازی زیبا و پایاپایی را به نمایش گذاشتند و موقعیت های خوبی را هم روی دروازه ها ایجاد کردند.

پرسپولیس که اولین دیدار خود با هدایت سرمربی جدید را در حضور کم تعداد تماشاگرانش پشت سر می گذاشت از امتیاز میزبانی استفاده کرد و حملاتی را روی دروازه مهمان اصفهانی خود ایجاد کرد که در یکی دو مورد محمد نوری و مهدی طارمی می توانستند دروازه حریف را باز کنند اما مقابل دروازه حریف عملکرد خوبی نداشتند.

در دقیقه ۳۳ این دیدار مهدی طارمی یکی دیگر از بهترین موقعیت های پرسپولیس را از دست داد. در حالی که سپاهانی ها اعتقاد داشتند او در موقعیت آفساید قرار دارد طارمی در موقعیتی تک به تک توپ را به بالای دروازه زد.

دقیقه ۳۶ مهدی شریفی بهترین فرصت را برای سپاهان ایجاد کرد که ضربه محکم مهدی شریفی از درون محوطه جریمه را محمد نوری با سر از روی خط دروازه به کرنر فرستاد. این یکی از بهترین موقعیت های سپاهان در نیمه اول بود.

نیمه اول این دیدار که تماشاگران و بینندگان بازی زیبایی را شاهد بودند با گل دقایق پایانی سرخپوشان رنگ و بوی دیگری گرفت. در دقیقه ۴۳ این دیدار هادی نوروزی از دفع ناقص مدافعان سپاهان نهایت استفاده را برد و با یک ضربه دقیق دروازه سپاهان را باز کرد.

شروع نیمه دوم هم مثل نیمه اول جذاب و تماشایی بود و هر پند دو تییم سرعت بالایی نداشتند اما توپ مدام روی دروازه دو تیم در رفت و آمد بود. در این بین سهم پرسپولیسی ها در حملات خطرناک بیشتر بود. در دقیقه ۵۱ مهدی طارمی در موقعیتی تک به تک درون محوطه جریمه سرنگون شد که داور مسابقه به نشانه تمارض به وی کارت زرد نشان داد.

بیست دقیقه شروع نیمه دوم در حفظ توپ را باید به سپاهان اختصاص داد که البته پرسپولیسی ها در ضد حملات صاحب موقعیت های خطرناک تری شدند اما نتوانستند از این موقعیت ها به خوبی استفاده کنند. در دقیقه ۷۶ این دیدار سپاهان به گل رسید اما داور به نشانه آفساید این گل را نپذیرفت.

در دقایق پایانی این دیدار که سپاهان تیم برتر میدان بود، شاگردان حسین فرکی در دقیقه ۸۴ روی اشتباه عجیب حمیدعلی عسگری توسط مهدی شریفی دروازه را باز کردند. در این صحنه مدافع پرسپولیس قصد داشت توپ را درون محوطه شش قدم کنترل کند که شریفی از اشتباه او نهایت استفاده را برد و بازی را به تساوی کشاند.

درحالی که داور این دیدار پنج دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود تیم سپاهان در دقیقه ۹۳ به گل برتری دست پیدا کرد. بازهم یک اشتباه فردی دیگر و این بار از سوی محمد نوری باعث شد پریرا گل برتری زردپوشان را به ثمر برسانند.

مکوندی: حق ما هنوز در این جای جدول نیست

سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان معتقد است دقت کافی را برای استفاده از موقعیت هایشان نداشتند وگرنه نتیجه دیگری در پایان بازی رقم می خورد.

بهروز مکوندی در کنفرانس پس از پایان بازی گفت: خوشحالم که در خدمتتان هستم، باید به حریف تبریک بگویم که سه امتیاز این بازی را کسب کرد.  نداشتن دفاع  وسط بزرگترین مشکل ما در این بازی بود، یکی از بازیکنانمان که سه اخطاره شده بودرا در این بازی نداشتیم و مجبور شدیم از بازیکن دیگری که هم پست بود استفاده کنیم.

وی در رابطه با گل های زودهنگامی که تیمش دریافت کرد گفت: کم تجربگی، بزرگترین مشکل ما بود که در دقایق اول آنها توانستند از بزرگترین مشکل ما یعنی عمق دفاع استفاده کنند و دوبار دروازه ما را باز کنند.

مکوندی ادامه داد: ما در ادامه سعی کردیم بازی را دست بگیریم و همانطور که همه دیدید موفق هم بودیم اما نتوانستیم در ادامه ضربه نهایی را درست بزنیم و موقعیت های متعددمان به راحتی به هدر رفت. من فکر می کنم همه از این بازی راضی بودند، چه آنهایی که در ورزشگاه آمده بودند و چه آنهایی که از تلویزیون دیدند متوجه شدند که حقمان تیم پانزدهم جدول رده بندی نیست.

وی در ادامه عنوان کرد: بهرحال امسال اولین سال حضور ما در لیگ برتر بود، اغلب بازیکنان ما برای بازی در لیگ برتر تجربه نداشتند حتی خود من برای اولین بار بود که دراین لیگ مربیگری می کردم. طبیعی بود که یکسری اشتباهات داشته باشیم، اما سعی می کنیم با ادامه همین بازی های خوب در مسابقات باقی مانده لیگ بتوانیم امتیازات لازم را جمع آوری کنیم و در لیگ بمانیم.ما قطعا به ماندن امیدواریم.

وی در رابطه با بازی تیم فولاد گفت : اصلا منکر نمی شویم که فولادی ها هم موقعیت زیاد داشتند، آنها هم بازی خوبی به نمایش گذاشتند و توانستند موقعیت های زیادی روی دروازه ما به وجود بیاورند اما ما هم اگر از موقعیت هایمان استفاده می کردیم احتمالا نتیجه دیگری رقم می خورد.

مکوندی درباره بازیکنی جداشده این تیم گفت: ما دوست نداریم هیچ بازیکنی را از دست بدیم ولی سانتوس خودش بعد از بازی با استقلال گفت من می خواهم بروم و بدون اطلاع ما رفت و ما هم طبق قانون از او شکایت کردیم.

او دررابطه با گذرنامه این بازیکن گفت:  من در جریان مربوط گذرنامه اوو مسائل اینچنینی  نیستم، شما می توانید این سوال را از مدیران تیم بپرسید.

وی در پایان ادامه داد: فکر می کنم هیچ تیمی اندازه ما خلق موقعیت نکرده، بضاعت تیم ما کم است اما تیمی که با این بضاعت چنین فوتبالی ارائه کند کار بزرگ و مثبتی کرده است. محرومیت تماشاگران ما هنوز پابرجاست تا اطلاع ثانوی قرار است ادامه داشته باشد و منتظریم تا جلسه بعدی تشکیل شود و ببینیم چه اتفاقاتی می افتد.

اسکوچیچ: تیم ما مثل لیموی فشرده است

سرمربی تیم فولاد معتقد است که از بازی بازیکنانش در این بازی راضی نیست اما از آنها تشکر می کند چون می داند چه کار سختی را دارند انجام می دهند.

دراگان اسکوچیچ در کنفرانس مطبوعاتی پایان بازی گفت: بازی بسیار مهم و سختی بود، این بازی و این دو تیم به دو بوکسور شباهت داشت که بدون محافظ روی رینگ باید با یکدیگر به رقابت بپردازند، به بازیکنان خودم تبریک می گویم، زیرا می دانم که آنا چه شرایطی را تحمل کردند، بازیکنان من مقابل الهلال، استقلال و نفت تهران و در این بازی توانستند با تمام وجود برای تیم شان بجنگند.

وی ادامه داد: در بین دو نیمه به بازیکنانمان گفتم که از بازیشان راضی نیستم اما یک مثالی هست که می گوید پیروز شو اما نگاه نکن، ما هم سعی کردیم به دندان های نفتی ها نگاه نکنیم و فقط تلاش کردیم تا بازی را ببریم.

اسکوچیچ ادامه داد: تیم ما مثل لیموی فشرده شده است ، خودتان می دانید که چند وقت اخیر ما در سفرهای متعددی به سر می بردیم و چیزی که خیلی مهم بود احیای بازیکنان بود که ما سعی کردیم این اتفاق بیفتد و بازیکنان مان را بازی ها برسانیم. بهرحال با توجه به بردهای به دست آمده ما نباید مغرور شویم و باید به کارمان ادامه دهیم، ما الان موی دماغ تیم های صدرنشین شده ایم.

وی در رابطه با اشتباهات دروازه بان فولادی ها گفت: سلیمی هم مثل بقیه بازیکنان ما فکر کرد که بازی تمام شده است اما اینگونه نبود، ولی باید بگویم همین دروازه بان ما را چند روز پیش در برابر نفت تهران پیروز نگه داشت.

اسکوچیچ در رابطه با تیم نفت مسجدسلیمان گفت: من خیلی دوست دارم که این تیم نیز در لیگ برتر بماند چرا که سهمیه خوزستان محسوب می شود. در رابطه با ضعف های این تیم نیز باید بگویم که آقای مکونی بهتر از هرکسی ضعف ها و شرایط تیمش را می داند.

جلالی: لک نبود، می بردیم

مجيد جلالي که در بازي با تراکتور از يک گل پيش بود با اشتباه مدافع تيمش برد را با باخت عوض کرد.

جلالی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی اعتقاد داشت، اگر حامد لک نبود تیمش می توانست برنده باشد.او در جواب خبرنگاران گفت:

لک نبود ما می بردیم
این تیمی که دیدید سایپا بود وبا افتخار می گویم پس از 35 سال کمی کار مربیگری بلدم.در بازی امروز بازیکن 17 ساله بازی کرد.در نیمه دوم که بازی پرفشاری داشتیم به مراتب بهتر بودیم.اگر حامد لک نبود امروز نتیجه می توانست چیزی دیگری باشد.ولی این تحولات فوتبال است.با یک کرنر و یک اوت دستی بازی را از دست دادیم.با توجه به شرایطی که تراکتورسازی در لیگ برتر داشت به مردم آذربایجان بابت این پیروزی مقابل سایپا تبریک می گویم.

مربی حرافی نیستم
من فقط می خواستم کار خودم را بکنم  و کاری به حاشیه ها ندارم.ما بهترین تحلیل را از این بازی داشتیم وتنها چیزی که باعث نگرانی من از این بازی این بود که 4 بازی در 13 روز برای ما پرفشار است و 10 دقیقه آخر شرایط خطرناک می شود.همان چیزی که فکر می کردم اتفاق افتاد.من مربی حرافی نیستم.افتخارم این است که به فوتبال خدمت می کنم.وقتی با خودم خلوت می کنم فکر می کنم خدمت کرده ام.

کیانی بامعرفت است

من امروز برای کیانی دست گل بردموتا به حال نشده است مربی برای بازیکنش دست گل ببرد اما من این کار را انجام دادم.چون او یک آدم بامعرفت است و الگوست.بازیکنی که محبت سرش می شود را به جامعه معرفی می کنم.

10 سال پیش باید سرمربی تیم ملی می شدم

اگر شایسته سالاری بود من 10 سال پیش باید سرمربی تیم ملی می شدم.فکر می کنم مردم این ها را می بینند.من از قبل هم حس می کردم در این بازی مورد لطف هواداران تراکتورسازی قرار بگیرم و از همه مردم و همچنین بازیکنان تراکتورسازی سپاسگزارم.

تراکتور باید آرامش داشته باشد

تراکتور و هر تیمی که آرامش درونی را حفظ کند قهرمان می شود.سال گذشته ما تنها تیمی بودیم که وقتی به صدر جدول آمدیم دچار تنش شدیم و به ششم سقوط کردیم.تا جاییکه می شود تراکتورسازی باید آرامش داشته باشد.

اولیویرا: بعضی بازی ها را باید اینجوری برد!

توني اوليويرا سرمربي تراکتورسازي از نمايش تيمش در بازي سايپا راضي نبود اما در اين روزها برد از همه چيز مهم تر است .
تونی با لبخندی گفت: گاهی باید بازی ها را این جوری برد !

به بچه ها چه گفتم ؟

همیشه سعی کردیم سریع به گل برسیم ولی متاسفانه در آغاز بازی یک گل خوردیم.این نشان می دهد همیشه نمی توان خوب کار کرد. بین دو نیمه من به بچه ها گفتم هیچ وقت کار را رها نکنید و به خودتان شک نکنید.اعتماد به نفس داشته باشید و قدرت خودتان را باور کنید حتی اگر بازی بدی انجام داده باشید.این اتفاق در نیمه دوم باعث شد همه چیز عوض شود.

با هیچ سیستمی بازی نکردیم

ما مقابل سایپا خوب بازی نکردیم ولی یک سری بازی ها را باید اینجوری برد.ما این مسابقه را با فشار هواداران بردیم.از من سوال شد با چه سیستمی این بازی را بردید.من می گویم با هیچ سیستمی.این دیدار را با حمایت هوادار بردیم.

خوب بازی نکردیم ولی بردیم

همیشه سعی کردیم در حملات سریع باشیم ولی متاسفانه در آغاز بازی یک گل خوردیم.این نشان می دهد همیشه نمی توان خوب کار کرد.بین دو نیمه من به بچه ها گفتم هیچ وقت کار را رها نکنید و به خودتان شک نکنید.اعتماد به نفس داشته باشید و قدرت خودتان را باور کنید حتی اگر بازی بدی انجام داده باشید.این اتفاق در نیمه دوم باعث شد همه چیز عوض شود.ما مقابل سایپا خوب بازی نکردیم ولی یک سری بازی ها را باید اینجوری برد.ما این مسابقه را با فشار هواداران بردیم.از من سوال شد با چه سیستمی این بازی را بردید که من می گویم با هیچ سیستمی این دیدار را با حمایت هوادار بردیم.

نمی توانم بازیکنانم را بکشم

با این نفراتی که داریم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. اگر بازیکنان دیگری به من می‌دادند دست من باز بود ولی در حال حاضر بازیکن ندارم و در یک پست روی نیمکت 4 بازیکن داریم. شفیعی، آقایی و احمدزاده امروز نبودند و من راه چاره‌ای ندارم و باید تا آخر با این بازیکنان ادامه دهم و اگر بازیکن سرباز می‌توانستند بازی کنند می‌توانستم کاری انجام دهم.نمی‌توانم بازیکنانم را بکشم، وقتی می‌بازیم مسئولیت بر عهده من است و همیشه در خط اول پاسخگو هستم.من بهترین بازیکنان دنیا را دارم و باید با آنها صحبت کنم و با محبت هدایتشان کنم. کار مربی فقط مسائل تکتیکی و تاکتیکی نیست و باید روی مسائل دیگری هم تلاش کرد.

تصمیم فغانی اشتباه بود

به نظر من فغانی داور دیدار با سپاهان بهترین داور است و هر کسی ممکن است اشتباه کند ولی همه کارشناسان گفتند که تصمیم او اشتباه بود و امروز هم حبیب گردانی اخراج شد که من صحنه اخراج را ندیدم ولی گفتند با آرنجش بازیکن حریف را زد و اخراج آنتونیو هم به این دلیل بود که بعد از گل صحبت‌هایی انجام داده بود.

خودم یک تماشاگر هستم

رایگان بودن یک تشکر از هواداران بود و من می‌خواهم بازی بعدی مقابل گسترش فولاد هم به ورزشگاه بیایند. من خودم یک تماشاگر هستم و معتقدم بدون این هواداران تراکتورسازی، رئال مادردید، پرسپولیس و هیچ تیم دیگری نمی‌تواند موفق باشد.

اگر بازیکن داشتید به من ایمیل بدهید

بعد از این بازی ریکاوری می‌کنیم و آماده دیدار مقابل نسف قارچی ازبکستان می‌شویم ولی من کمبود بازیکن دارم و اگر جایگزینی برای محمد ایران‌پوریان دارید به من معرفی کنید؛ من ایمیلم را در اختیار شما قرار می‌دهم و شما هر بازیکنی که می‌شناسید به من بگویید تا از این نفرات در دیدارهای تیم‌مان استفاده کنم.

منصوریان: از لحاظ بدنی کم آوردیم

شکست سنگين منصوريان و تيمش در اصفهان برابر ذوب آهن همه را شوکه کرد.

منصوریان بعد از این بازی بدون مشکل در کنفرانس شرکت کرد و پاسخگوی خبرنگاران بود:

به یحیی گل محمدی دوست خودم تبریک می گویم. امروز درس خوبی گرفتم و تفاوت بدنی را در زمین دیدم. چون ما هر 4 روز بازی می کنیم و ذوب استراحت کرد. ما باید پاختاکور بازی کنیم و بعد از این بازی با فولاد بازی داریم.این تیم در نیمه اول جریان بازی را به نفع خودش تمام کرد. در طول هفته باید کادر فنی صحبت کنیم و باید از لحاظ بدنی تیم مان را برگردانیم. بازیکنان ما فشار زیادی را تحمل می کردند و مطمئن هستیم تیمی آینده برای بازی با ملوان می فرستیم. هم نگاه مان به پرچم است و هم به تیم باشگاهی مان.اگه سازمان لیگ اجازه می داد ما با فاصله 6 روز بازی کنیم خیلی خوب است. امروز از لحاظ بدنی افت کرده بودیم و تیم یحیی خیلی خوب بود.

به این باخت مثبت نگاه می کنم

ما یک مجموعه فنی 20 نفره هستیم. وقتی تیم را می بستیم شاید کسی فکر نمی کرد در سه جام مدعی باشیم. خیلی اتفاقات در مسیر قهرمانی تاثیر دارد و به این باخت نگاه مثبت داریم و این باخت را در جام حذفی جبران می کنیم.ما یک کیفیتی در بازی با الشباب داشتیم که امروز ندیدم. مشکل ما به قول خدابیامرز ایویچ مشکل بدنی است که طبیعی است چون مدام در سفر هستیم.

در 40 روز آینده برنامه مان را عوض می کنیم

در 40 روز آینده تیم تحت فشار قرار می‌گیرد. اگر بتوانیم در لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم سه روز بعد از آن هم باید بازی کنیم. در 35 روز 10 مسابقه داریم که به طور میانگین در 3.5 روز باید یک مسابقه برگزار کنیم. امیدوارم سازمان لیگ برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی را به گونه‌ای بگذارد که هر 6 روز یکبار بازی کنیم. ما نماینده ملی ایران در رقابت‌های آسیایی هستیم.

گل‌محمدی: به بهترین خط دفاع لیگ 5 گل زدیم

يحيي گل محمدي سرمربي ذوب آهن توانست با يک برد خوب صدرنشين ليگ برتر را متوقف کند.

یحیی گل محمدی بعد از این بازی چهره ای خوشحال تر از همیشه در کنفرانس شرکت کرد و از بازیکنانش و مسوولان باشگاه تشکر کرد.او پاسخگوی خبرنگاران بود:

بازی حذفی فرق دارد
تمام موقعیت ها نمی شود گل شود و نیمه اول برای ما خوب بود. اینکه ما در این بازی 5 گل بزنیم آمار خوبی باشد. کار ساده ای نبود و نفت هم بهترین خط دفاع را داشت.این نتیجه در لیگ بود و جام حذفی انگیزه های خاص خودش را دارد. از لحاظ روحی این بازی می تواند بازیکنان را بالا بیاورد و برای جام حذفی روحیه بازیکنان نفت را پائین بیاورد. این نتیجه تضمینی برای بازی در جام حذفی نیست.

از هادی محمدی گله دارم
از هادی محمدی گله دارم چون نباید این پنالتی ها را بدهیم و یا در گل سوم با یک دفع خوب از دروازه بان می توانستیم گل نخوریم. در مجموع عملکرد بازیکنان خوب بود.

زدن 5 گل راحت نبود

بازی خوبی انجام دادیم و بازی زیبا و بدون نقص بود، به خصوص در نیمه اول در فاز دفاعی و هجومی نکات لازم را بازیکنان رعایت کردند و توانستیم سه گل به نفت بزنیم که بهترین خط دفاع لیگ را دارد. زدن 5 گل خیلی سخت است و باید از هواداران ذوب آهن هم تشکر کنم که با تشویق خودشان دلگرمی خوبی به ما دادند و خوشحالم از این بابت و به بازیکنان هم باید خسته نباشید بگویم و این برد را به هواداران، بازیکنان و همچنین مدیرعامل باشگاه آذری تقدیم می‌کنم.

مجبور شدم تعویض کنم

گل‌محمدی در مورد اینکه با تعویض دوم ترمز مسابقه کشیده شد، گفت: تا حدودی این حرف را قبول دارم و تعویض‌هایی که کردم خوب بود و مرتضی تبریزی می‌توانست گل بزند و دانیال اسماعیلی فر مصدوم شد و مجبور به تعویض بودم.

هنوز به بازی فولاد فکر نکردم

9 روز دیگر با فولاد بازی داریم و باید میزان آمادگی بازیکنان را ببینم و براساس شیوه بازی فولاد ترکیب تیم را می‌چینیم و هنوز فرصت نکردیم که به این مسایل بپردازیم.

فرکی: پرسپولیس برای آسیا بیشتر انگیزه داشت

حسین فرکی سرمربی سپاهان بعد از برد پرسپولیس اعلام کرد، جای خلعتبری در این برد خالی بود.

سرمربی تیم سپاهان اصفهان معتقد است در این بازی از پرسپولیسی ها برتر بودند و بازی را در دست داشتند و سرخپوشان فقط در ضدحملات آنها را مورد تهدید قرار دادند.

مثل هفته پیش بردیم
بازی سخت و دشواری را پیش بینی می کردیم و البته خیلی انگیزه داشتیم برای پیروز شدن، برخلاف جریان بازی در نیمه اول بازی را با یک گل واگذار کردیم اما با صحبت هایی که در بین دو نیمه با بازیکنان کردیم و گفتیم که می توانیم مانند هفته پیش بازی را ببریم.

موقعیت های سپاهان بیشتر بود
بازی از کیفیت خوبی برخوردار بود و سهم ما در ایجاد موقعیت ها روی دروازه حریف، بیشتر بود و البته باید بگویم خوشحالیم از این پیروزی آن هم در مقابل تیم پرسپولیس، این برد را تقدیم می کنیم به هواداران مان و کارمندان فولاد مبارکه و خوشحالم که بعد مدت ها با این پیروزی ها توانستیم یک سری از مشکلات را برطرف کنیم.

پرسپولیس برای آسیا بیشتر انگیزه دارد
پرسپولیس در دوجام رقابت دارد می جنگد و انگیزه هاش در آنجا بیشتر از اینجاست، چون در لیگ شانس ندارد.آقای برانکو تازه آمده و می خواهد به طور جدی کارش را از فصل آینده شروع کند.احساس ما این بود که می توانیم همچون بازی با تراکتور آنها را ببریم. ما خودمان را به پرسپولیس تحمیل کردیم و آنها جزء چند ضد حمله موقعیتی نداشتند.

مطمئن بودم که اعتراض کردم
من در یک مورد اعتراض جدی داشتم و آن هم صحنه ای بود که داور گل ما را قبول نکرد من تا مطمئن نباشم به سمت داور نمی روم و اگر مطمئن باشم برای خودم حقی قائل هستم که اعتراض کنم.آقای بصیرت هم در آن صحنه اخراج شد و اگر گل درست بوده نباید بصیرت هم اخراج می‌شد.

مشکل خلعتبری اخلاقی نبوده
درباره موضوع خلعتبری قبل از بازی بحث شد و دیگر ضرورتی ندارد صحبتی کنم. فوتبالیست ها مثل فرزندان ما هستند و هر تصمیمی که می گیریم به نفع ما و آنها و باشگاه است . مشکل اخلاقی نبوده چون در مواردی با باشگاه مشکل پیدا کرده بود ترجیح دادم نباشد تا مشکلش را حل کند و برگردد.موضوعش اصلا حاد نبود، فقط چون در مقابل پرسپولیس بود کمی حساسیت دادند. البته بحث‌هایی شده بود که گفته بودند چون بازی با پرسپولیس بود این تصمیم را گرفتم ولی این بحث ربطی به بازی پرسپولیس نداشت و به خلعتبری هم تبریک می‌گویم و جایش خالی بود و امیدوارم در ادامه از او استفاده کنیم.

تا روز آخر می جنگیم
نتایج دو هفته گذشته ما را خیلی امیدوار کرده اما من می دانم تا روز آخر چیزی قابل پیش بینی نباشد، ما هنوز چهار بازی سخت دیگر داریم که می توانند دشوارتر از دو بازی گذشته ما باشند. ما اگر بازی های خودمان را برنده باشیم اتفاقات خوبی برایمان می افتد.

برانکو: اگر گل نزنی بالاخره گل می خوری

سرمربی کروات پرسپولیسی ها معتقد است این تیم باید با آرامش لیگ را به پایان برساندو به مرحله بعدی جام باشگاههای آسیا صعود کند.

برانکو ایوانکوویچ پس از پایان بازی تیم های پرسپولیس و سپاهان در کنفرانس مطبوعاتی گفت: من هم روز ارتش را تبریک می گویم، متاسفانه ما امروز نتوانستیم تعداد کثیر هوادارانمان را شاد کنیم و به همین دلیل ناراحت هستم، بازیکنان تلاششان را کردند و لایق پیروزی بودند، دو حریف خوب و قدرتمند در این بازی روبروی هم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به باشگاه سپاهان تبریک عرض می کنم، از مهمترین هدف های ما این است که می خواهیم خودمان را برای جام باشگاههای آسیا آماده کنیم و لیگ امسال با بهترین نتایج به پایان برسانیم.

وی در رابطه با مشکلات پرسپولیس گفت: ما از این بازی انتظار یک مسابقه سخت داشتیم و اصلا جای هیچ تعجبی نیست که چطور می شود در ده سال گذشته سپهانی ها یا قهرمان شدند و یا مدعی قهرمانی بوده اند، ما مشکلات زیادی داریم و متاسفانه فقط 4 هفته داریم تا آخر فصل و این زمانی است که ما باید ضعف ها را تشخیص بدهیم و بعد هم برای پوشاندن آن ضعف ها اقدام کنیم،  البته همین امروز می توانستیم بیشتر به گلهای بیشتری برسیم، موقعیت های فوق العاده ای داشتیم که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم و حتی می توانم بگویم روی یک خطاری پنالتی روی طارمی انجام شد که متاسفانه داور آن را نگرفت و باید بگویم جمله معروفی است که می گوید اگر نتوانی گل بزنی حتما گل می خوری.

وی در رابطه با آینده پرسپولیس در لیگ و خطر سقوط گفت: به نظر چنین چیزی هیچوقت رخ نمی دهد، ما تلاش می کنیم بهترین بازی هایمان را می کنیم و مشخص است ما در کنار لیگ همه سعی مان را گذاشته این برای جام باشگاههای آسیا تا بازی های موفقیت آمیزی را در آنجا انجام دهیم. می خواهیم ضعف ها را شناسایی کنیم و درمان آنها را پیدا کنیم به واسطه تمریناتی که انجام می دهیم، تلاش می کنیم طراوت را به تیم برگردانیم و به اهدافمان برسیم. ما باید با آرامش لیگ را به پایان برسانیم و به مرحله بعدی لیگ قهرمانان برسیم.