۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵

وزیر سابق ورزش: احمدی‌نژاد در برکناری دایی نقش نداشت

وزیر سابق ورزش و جوانان گفت: قبل و بعد از انقلاب هیچ کدام از روسای سازمان‌ها جزو ورزشکاران نبودند.
کد خبر : ۲۰۸۵۱۱
صراط:  محمد عباسی وزیر سابق ورزش و جوانان در برنامه زاویه درباره انتقاداتی مبنی بر اینکه وی از جنس ورزش نبوده، گفت: قبل و بعد از انقلاب هیچ کدام از روسای سازمانها جزو ورزشکاران نبودند، اما این نقدها مطرح می شود.

وی ادامه داد: شاید خیلی ها به ادغام سازمان جوانان و تربیت بدنی ایراد می گرفتند و برخی حتی می گفتند مجلس روی لجبازی با دولت این دو سازمان را با هم ادغام کرده است. ما مسابقات مهم از جمله المپیک لندن را پیش رو داشتیم و بهترین نتیجه را هم گرفتیم، اما مصاحبه هایی را قبل از بازی های آسیایی اینچئون دیدم که خیلی دلگرم کننده نبود. حتی مصاحبه ای را دیدم که گفته بودند اگر در دوره قبلی چهارم شدیم شانسی بوده است. در حالت کلی فکر می کنم توجهی که رئیس جمهور قبلی به ورزش داشت در این دوره دیده نمی شود. من بارها دیده بودم که احمدی نژاد مشغول تماشای یک برنامه ورزشی است که من به عنوان وزیر وقت دیدن آن برنامه را نداشتم.

وزیر سابق ورزش و جوانان همچنین درباره حرف هایی که دایی مبنی بر برکناری اش که با دستور احمدی نژاد بوده، تصریح کرد: این موضوع را از احمدی نژاد پرسیدم، اما او تایید نکرد که این اتفاق با مهندسی خودش بوده است. ممکن است برخی افراد صحبت ها را به گونه ای نقل کنند که چنین حاشیه هایی به وجود بیاید.

عباسی درباره اینکه آیا شما در انتخابات فدراسیون ها هم مهندسی می کردید، عنوان کرد: به دلیل کارکردی که هیات ها دارند آنها متاثر از وزارت ورزش هستند و این موضوع مربوط به یک دوره خاص نیست. مورد دیگر این است که چون دولت باید برای این هیات ها هزینه کند پس به نظارت هم گرایش دارد. بنابراین بحث مهندسی انتخابات در حد گرایش وجود دارد.

وی درباره اینکه به نتیجه نرسیدن واگذاری سرخابی ها یک نکته تاریک در کارنامه شماست، خاطرنشان کرد: این موضوع جزو کارنامه من محسوب نمی شود، چون جزو اختیارات وزارت ورزش نیست. این باشگاه ها در لیست بنگاه های اقتصادی قرار دارند که باید مانند کارخانجات دیگر واگذار شوند. طبق اصل 44 این دو باشگاه در اختیار وزارت دارایی است و سازمان خصوصی سازی متولی آن است.

منبع: فارس