۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۹

تشکر بالاترین از "یونسی عزیز"

شبکه صهیونیستی بالاترین با استقبال از سخنان یونسی نوشت: «بدیهی است که ترجمه مفهومی حرف آقای یونسی عزیز این است که امور چگونگی باشندگی مردمان در این جهان (حکومت) امری عرفی است و نه شرعی.
کد خبر : ۱۷۹۰۱۲
صراط - علی یونسی پس از ادای برخی اظهارات اپوزیسیون‌مآبانه، به دیدار برخی علما و مراجع در قم رفته است.

وی در حالی خود را دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی معرفی می‌کند که رسما چنین عنوانی را از رئیس‌جمهور دریافت نکرده و حتی برخی گزارش‌های موثق حاکی از بروز برخی نارضایتی‌ها نسبت به وی در دولت حکایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، یونسی در سفر به قم با شماری از مراجع و علما از جمله آیات شبیری زنجانی، جوادی آملی و موسوی اردبیلی دیدار و گفت‌وگو کرد. در هیچ یک از دیدارهای مذکور به خبرنگاران و عکاسان اجازه داده نشد تا از این دیدارها خبر و عکس تهیه کنند.
یونسی اخیرا ضمن حضور در کنیسه یهودیان در شیراز خواستار حذف آرم هلال‌احمر و جایگزینی آن با آرم سلطنتی شیر و خورشید شده بود؛ حضرت امام(ره) از این آرم سلطنتی با عنوان منحوس یاد کرده و همان اول انقلاب خواستار برچیدن آرم شیر و خورشید از سربرگ‌های دولتی شده بود.
یونسی که فرزند وی با فتنه‌گران مرتبط است همچنین مدعی شده بود حکومت بنی‌اسرائیل در موضوع همزیستی و مسالمت، به منطق اصلاح‌طلبان نزدیک شده است.

او همچنین به یهودیان گفته بود بعضی‌ها شب‌ها عزاداری می‌کنند و نماز صبح‌شان قضا می‌شود. یونسی همچنین با جمع زدن عملکرد خود با همه روحانیت مدعی شده بود: اگر ما آخوندها و خاخام‌ها دست از سر شما ملت با هر رنگ و نژاد برداریم، شما با یکدیگر مشکلی ندارید.

یادآور می‌شود نویسنده شبکه صهیونیستی بالاترین با استقبال از سخنان یونسی نوشت: «بدیهی است که ترجمه مفهومی حرف آقای یونسی عزیز این است که امور چگونگی باشندگی مردمان در این جهان (حکومت) امری عرفی است و نه شرعی. لذا به نظرم رسید که از محضر مبارک‌شان درخواست بکنم که این خط فکری ابراز شده‌شان را رها نکنند و نترسند از این که جنگ بالا بگیرد و وحدت به هم بخورد.(!)
بالاترین اقدام کسانی چون یونسی را «جنگ مقدس برای جمع کردن دست و پای شریعت از زندگی روزمره و خیابان» توصیف کرد.
منبع: کیهان