۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
مایلی‌کهن: دیگر نمی‌توان با ابرام چرخی و گه‌گه پرسپولیس را چرخاند

قیمت بازیکنان به‌ خاطر دو تیم بالا رفت/ همیشه مخلص حاکم معزول هستم

پیشکسوت پرسپولیس گفت: شک نکنید عامل اصلی بالا رفتن قیمت بازیکنان، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود‌ه‌اند.
کد خبر : ۱۶۰۹۳۲

صراط: محمد مایلی‌کهن که شب گذشته میهمان برنامه زاویه بود، در خصوص علت اصلی ناکامی پرسپولیس گفت: این موضوع دلایل مختلفی دارد. خودم در یک مقطع پیشنهاد دادم استقلال و پرسپولیس را به عنوان دو اداره در نظر گرفته تا به این ترتیب مدیرانشان عنوان مدیرکل تلقی شده و اگر بودجه‌ای به آنها می‌رسد نصف این بودجه روی توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری روی تیم‌های پایه هزینه شود. امروز زنان شرافتمندی رادر جامعه داریم که سیلندر گاز را با طناب به پشت خود می‌کشند اما ما از جیب ملت برای دو تیم هزینه می‌کنیم. هیچ گاه نگاه مدیریتی به این دو تیم نشده و همین است که هر سال می‌گوییم دریغ از پارسال.

وی ادامه داد: اگر همین امسال 120 میلیارد به استقلال و پرسپولیس بدهید یقین بدانید سال آینده هزینه‌های دو تیم 150 میلیارد خواهد بود. شک نکنید این دو تیم مدیریتی برای سرمایه‌شان ندارند. آیا مدیری رفته و کسی دیگر جایش آمده که بدهی نداشته باشد. دولت بیشترین پول‌ها را به آنها می‌دهد اما باز هم بدهکار هستند.

مایلی‌کهن یادآور شد: عامل اصلی بالا رفتن هزینه بازیکنان شک نکنید همین دو باشگاه بوده است ضمن اینکه اعضای هیأت مدیره هیچ نقشی ندارند. کسی که آمده از برند پرسپولیس استفاده کند چه کمکی می‌تواند به این تیم بکند با این وضعیت پرسپولیس به اعضای هیأت رئیسه‌اش کمک می‌کند نه عضو هیأت رئیسه به پرسپولیس.

بازیکن اسبق پرسپولیس یادآور شد: نمی‌توان هر کسی را به هر واسطه‌ای به هیأت مدیره باشگاه آورد چرا که اگر این وضعیت همچنان حاکم باشد 30 سال دیگر باز هم در چنین برنامه‌ای این سؤالات را خواهید پرسید.

وی در خصوص استعفای محمد رویانیان از مدیریت پرسپولیس گفت: من همیشه مخلص حاکم معزول هستم.

وی در مورد حضور بخش خصوصی در ورزش با بیان اینکه وقایع سال‌های اخیر نشان داده همواره بخش خصوصی را فراری داده‌ایم،‌افزود: هر کسی برای سرمایه‌گذاری در ورزش آمده با قوه قضائیه مواجه شده هر چند که در ورزش تابلو زیاد است همین روزنامه‌های اختصاصی ورزشی، برنامه‌های ورزشی و سایت‌هایی که وجود دارند تابلو محسوب می‌شود و وقتی یک نفر تا حد زیادی خودش را در این تابلوها نشان می‌دهد دچار مشکل می‌شود. به طور مثال از زنجانی نام می‌برم. آیا تا یک سال پیش کسی او را می‌شناخت. اما امروز او کجاست. یا مالک داماش. خوشبختانه هدایتی تا به حال مشکل زیادی نداشته اما او را هم یک جاهایی قلقلک دادند.

وی در مورد حضور علی پروین به عنوان مدیر باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: پروین بزرگتر بنده محسوب می‌شود و او در سال‌های گذشته هم سمت‌های زیادی در پرسپولیس داشته. چندی پیش عنوان کردند مایلی‌کهن در باغ سبز نشان داده اما می‌دانید که سال‌های پیش موقعیت‌های زیادی برایم فراهم بود و من دیگر در آستانه 60 سالگی عوض نمی‌شوم. یک زمان گفتم اتوبان رفاقتم با پروین یکطرفه است. شاید روزی دو طرفه شود اما حتم بدانید اهل معامله و بده و بستان و عوض شدنی نیستم.

مایلی‌کهن افزود:‌ پروین در این سال‌ها یکسری کارهای خوب و یکسری کارهای اشتباه انجام داده بود. او باید اشتباهات را کنار گذاشته و به منافع پرسپولیس نگاه کند. در این مدت آدم‌های زیادی با او بودند اما در این عصر دیگر نمی‌توان با امثال ابراهیم چرخی گه‌گه وضعیت را چرخاند. بلکه او باید به عنوان بکن باوئر ایران در راس حضور داشته باشد بر اوضاع و نظارت کند. ضمن اینکه پروین باید از آدم‌های کارشناس و دلسوز که البته من هم جزء آنها نیستم استفاده کرده تا به آینده پرسپولیس امیدوار شویم در غیر این صورت وضعیت پرسپولیس از زمان رویانیان بدتر هم خواهد شد.

مایلی‌کهن در مورد اینکه چه کسانی باید عضو هیأت رئیسه پرسپولیس شوند، گفت:‌در حال حاضر رئیس مجمع این تیم وزارت ورزش و شخص گودرزی است. او باید برای این کار وقت بگذارد چه بسا از همین حالا نفراتش را برای فصل آینده انتخاب کند و این طور نباشد که هر کسی جلویش قرار داشت را به عنوان هیأت مدیره پرسپولیس منصوب کند. باید افرادی بیایند که به پرسپولیس کمک کنند نه پرسپولیس به آنها.

در ادامه این برنامه حسین فرکی نیز که به عنوان میهمان حاضر شده بود، در خصوص دلایل موفقیت فولاد گفت: امروز هیأت مدیره و مدیران فولاد در همه مسائل ورود نمی‌کند و شرح وظیفه آنها تعیین شده است. همه می‌دانند که من اهل ریا نیستم اما باید بگویم یکسری در این فوتبال هستند که خدمت کردن را برای آخرت خود می‌خواهند و خیلی نمی‌خواهند جلوی چشم باشند. حال می‌خواهید این مدیریت فولاد را با چه چیزی و با کدام مدیری که امروز در فوتبال است،‌ مقایسه کنید.

محمد رویانیان در گفت‌وگویی ضبط شده که در این برنامه پخش شد، به سؤالات مجری این برنامه به شرح زیر پاسخ داد.

رویانیان جدید هستم و از هر جا خواستی سؤالاتت را شروع کن.

* تا به حال شده است که محتاج 100 هزار تومان باشید؟

بله. خیلی از مواقع این اتفاق برایم افتاده است.

* یعنی گیر اقتصادی داشته‌اید؟

دو هفته پیش برای گذران زندگی به مشکل خورده بودم.

* به چقدر پول احتیاج داشتید؟

فقط 300 هزار تومان. چون در حساب حقوقی ام پولی نبود و همسرم هم پول نداشت. خواستم از همسایه‌مان قرض کنم که همسرم اجازه نداد.

در این قسمت رویانیان که بغض کرده بود به سمت آسمان نگاه کرده و با خدا مشغول راز و نیاز شد. او در حالی که گریه می‌کرد  گفت از خدا خواستم من را به خودش نزدیک کند و من را پاک کند.

* چرا به پرسپولیس رفتید آیا حضورتان تشریفاتی بود؟

نمی‌دانم رفتم با وزیر صحبت کنم که شنیدم مدیرعامل شدم. صبحش خواستم استعفا بدهم گفتند بد است مردم چه خواهند گفت. گفتم اتفاقا مردم خوششان خواهد آمد و در نهایت ماندگار شدیم.

* اگر روزی فوت کردید به نظرتان اگر اسم‌تان را بیاورند در آینده مردم چه خواهند گفت.

شما اجازه دهید بمیریم و دعا کنیم این اتفاق بیفتد.

رویانیان در این بخش گفت مسیر گفت‌وگو متفاوت است و کمک می‌کند به اخلاق و حراست از ارزش‌هایی که باید در فوتبال حاکم شود و من از این گفت‌وگو خوشم می‌آید.

* چه نمره‌ای به خودتان می‌دهید؟

من دو سال باشگاه‌ را چرخاندم و اگر در جا هم زده باشم صفر نیستم. من به خودم نمره 17 می‌دهم و آن سه  نمره را کم می‌کنم تا ریا نشود.

* اگر بگویند 40 میلیارد روی دست باشگاه گذاشتید و از لحاظ اقتصادی کم آوردید و رفتید چه پاسخی دارید؟

آنهایی که زیاد آوردند کجا هستند. یک باشگاه به من معرفی کنید که خودش پول درآورده باشد. امروز استقلال و پرسپولیس بیشترین درآمد را دارند اما سایر باشگاه‌ها از صنعت پول می‌گیرند و مدیرعاملشان هم زوری نمی‌زند.

* انتقاد پذیر هستید؟

خیلی کم انتقاد پذیرم و دروغ نمی‌گویم. همین صداقتم در فوتبال مرا کشته شده است.

* با یکی از مجریان تلویزیونی دعوایتان شد. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

من در دلم چیزی نماند اما او همینطور ما را می‌زند. یک دعوای مردانه کردیم و تمام شد اما او همچنان مرا می‌زند.

در خصوص کلمات زیر چه نظری دارید؟

علی پروین: پروین سلطان است اما من به او نمی‌گویم سلطان می گویم علی آقای بزرگ.

 علی دایی: قهرمان سرافراز

مایلی‌کهن: فوتبالیست ارزشی

علی کریمی: یکدونه باشه

منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۳
۰
من نیز مخلص همه احمدی نژادیهاهستم