۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲

تحصیل زیباکلام دررشته دفاع ازآمریکا

قدیری ‌ابیانه با اشاره به اینکه من دکترای علوم استراتژیک دارم، خطاب به زیباکلام گفت:‌ نمی‌دانم شما در چه رشته‌ای تحصیل کرده‌اید. زیباکلام پاسخ داد: در رشته دفاع از آمریکا.
کد خبر : ۶۳۳۹۸
به گزارش صراط به نقل از فارس، محمدحسن قدیری‌ابیانه دوشنبه شب در مناظره با صادق زیباکلام درباره رابطه با آمریکا در دانشگاه علوم‌ کشاورزی و منابع‌ طبیعی ساری، اظهار داشت: آمریکا همواره مردم این کشور را مردمانی پرتلاش و سخت‌کوش نشان می‌دهد، اما CIA در مصر هزینه می‌کند تا بگوید موفقیت یک شانس است و به کار و تلاش بستگی ندارد.


وی با بیان اینکه کنگره آمریکا مصوبه‌ای را برای القای ارزش‌های مورد نظر آمریکا تصویب کرده بود، متذکر شد:‌ اینگونه نیست که آمریکایی‌ها بخواهند ارزش‌های خود را برای ما صادر کنند در غیر این‌صورت باید از مردم بحرین دفاع و با عربستان مخالفت می‌کردند.


تکه پرانی‌های زیباکلام و قدیری

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه من دکترای علوم استراتژیک دارم، خطاب به زیباکلام گفت:‌ نمی‌دانم شما در چه رشته‌ای تحصیل کرده‌اید.

زیباکلام پاسخ داد: در رشته دفاع از آمریکا.

سفیر سابق ایران در مکزیک، استرالیا و ایتالیا با اشاره به اینکه امام فرمودند اگر آمریکا یک روزی آدم شد ما هم مشکلی برای رابطه نداریم، تصریح کرد: ‌قبول داریم که حکومتی در آنجا قرار دارد، اما با سیاست‌هایش مخالف هستیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما به آمریکا می‌گوییم بشین سر جایت، ادامه داد:‌ آمریکا حق ندارد با 300 سال سابقه تمدنی، راجع به ایران تصمیم‌گیری کند.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه ژاپن در اقتصاد رشد کرده، بیان داشت:‌ اما از نظر سیاسی یک کوتوله است.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها می‌گویند که آمریکا سیاست‌ها را به آنها دیکته می‌کند، متذکر شد:‌ ما چرا نمی‌شنویم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه با صدای بلند می‌گویم که ایران مقتدرترین کشور دنیا است، خاطرنشان کرد:‌ در ایران سفارت آمریکا و انگلیس تصمیم نمی‌گیرند.

* در مکزیک حرف آخر را سفیر آمریکا می‌زند

وی با بیان اینکه خودم در ایتالیا و مکزیک زندگی کردم، افزود: ‌در مکزیک حرف آخر را سفیر آمریکا می‌زند نه رئیس‌جمهور مکزیک.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه معتقدیم آمریکایی‌ها مغز خر خوردند، تصریح کرد:‌ چرا باید در زمانی که شاه در حکومت بود به فکر کودتا می‌افتادند برای همین پس از پیروزی انقلاب نسبت به این کار اقدام کردند که نافرجام ماند.

سفیر سابق ایران در مکزیک، استرالیا و ایتالیا در پایان اذعان داشت: اگر منظور از منافع ملی، منافع مادی است و ما در منافع ملی خود ارزش‌هایی داریم.

 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۰
این چه مناظره ای بود که شما فقط یه جمله از زیبا کلام نقل کردید !؟ اصلاً تابلو نیست که با کی عقد اخوت بستید !