۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳

جزئیات قیمت گوشت قرمز و مرغ

وزارت بازرگانی برای ماه مبارک رمضان تدابیر مناسبی را برای تامین نیاز مردم در مورد گوشت قرمز و مرغ اندیشیده.
کد خبر : ۲۷۳۲۱

به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با تشریح تدابیر وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار گوشت و مرغ در ماه مبارک رمضان، گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم 3100 تومان و گوشت مخلوط گوساله گرم 8800 تومان است.

صدراله دولت گفت: وزارت بازرگانی برای ماه مبارک رمضان تدابیر مناسبی را برای تامین نیاز مردم در مورد گوشت قرمز و مرغ اندیشیده، به این ترتیب توزیع گوشت در قالب گوشت گرم و منجمد با قیمت‌های مناسب در سراسر کشور آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: قیمت مرغ و گوشت قرمز گرم در بازار تابع عرضه و تقاضا است و بر این اساس، در شرایط فعلی و در روزهای اخیر، شرایط قیمتی مناسب‌تری نسبت به سال گذشته بر بازار حاکم است و می‌توان ادعا کرد که بازار مرغ، بازاری متعادل‌تر نسبت به سنوات گذشته است.

وی تصریح کرد: قیمت مرغ هم اکنون در بازار در حدود 3500 تومان است که به نظر می‌رسد قیمتی عادلانه بوده و منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده در آن، لحاظ شده است. البته هم اکنون قیمت مرغ در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا 3100 تومان است.

دولت در مورد قیمت مرغ منجمد نیز گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد در بازار عمده‌فروشی 3 هزار تومان و در بازار خرده‌فروشی بین 3150 تا 3200 تومان است. در بخش ذخایر مرغ منجمد نیز امسال استثنایی‌ترین وضعیت را داریم که البته بیش از 90 درصد این ذخایر، مربوط به تولیدات داخلی است.

وی اظهار داشت: عمده خرید مرغ برای ذخیره‌سازی، از سوی بخش خصوصی صورت گرفته و این ذخیره هم اکنون در حال توزیع در بازار است، البته این آمادگی وجود دارد که در استان‌هایی که نیاز به عرضه مرغ منجمد وجود دارد، توزیع گسترده صورت گیرد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام همچنین در مورد وضعیت گوشت قرمز در بازار نیز گفت: قیمتها در سال جاری کنترل شده و البته امسال نیز افزایش قیمت گوشت قرمز کمتر از ده درصد بوده است، به نظر می رسد به نوعی قیمت هم اکنون در بازار عادلانه و منصفانه و در جهت حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

وی تصریح کرد: در استان‌های مختلف گوشت به اندازه کافی ذخیره‌سازی شده و در حال عرضه است. ضمن اینکه در کنار گوشت منجمد، از استان سیستان و بلوچستان نیز به صورت روزانه لاشه گرم وارد کلانشهرها و به خصوص تهران شده و توزیع می‌شود.

دولت ادامه داد: گوشت گرم در شبکه های توزیع مشخص شده به خصوص توسط صنف قصاب گوسفندی و گاوی توزیع می‌شود و قیمت هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوساله 8800 تومان است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم شرکت پشتیبانی امور دام، حمایت از دامداران پرواربند است و در این راستا علاوه بر علوفه ای که با شرایط مناسب از جمله قیمت مناسب و خرید تضمینی در اختیار دامداران قرار می‌گیرد تلاش شده مشوق‌هایی برای آنها نیز در نظر گرفته شود.

دولت گفت: از سال گذشته تاکنون در قالب قراردادهایی که با دامداران داشته‌ایم و نیز در محدوده قیمت مصوبی که توسط کمیسیون تنظیم بازار صورت گرفته، بیش از 3 هزار تن گوشت در قالب 150 هزار راس گوساله در سطح کشور خریداری و در سردخانه ها ذخیره شده است.

وی در خصوص تامین نهاده‌های دامی نیز گفت: در این مورد با توجه به مصوبه کارگروه کنترل بازار، وزارت بازرگانی اقدام استثنایی را در قالب طرح هدفمندی یارانه ها انجام داده و در راستای مصوبات ستاد، بیش از 1 میلیون تن علوفه تهیه و بخشی از آن توزیع، بخشی در حال توزیع و بخش دیگری در آینده در اختیار دامداران قرار می گیرد.