۲۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۷

مشکل جهان نیوز با مشایی چیست؟

کد خبر : ۵۳
پیگیری ویژه مباحث مربوط به آقای مشایی با استقبال بسیاری از مخاطبان "جهان نیوز" مواجه شده است.

با این حال این سوال توسط برخی مخاطبان که کمتر آقای مشایی را می شناسند، بوجود آمده که علت اینگونه مخالفتها توسط علما، مراجع و بخشهایی از اصولگرایان چیست؟

البته تعدادی از مخاطبان جهان نیوز هم معتقدند گردانندگان سایت جهان در نقد افرادی نظیر مشایی، کردان و رحیمی دچار بی انصافی شده است.

ضمن احترام به همه خوانندگان و تاکید بر لزوم دقت بیشتر ما برای خارج نشدن از دایره انصاف، نکات ذیل قابل ذکر است:

1. نقد ایرادات رفتاری برخی منتسبین به حکومت دینی که اصولگرایان و رئیس جمهور محترم داعیه دار محقق کردن آن هستند، از آن جهت مهم جلوه می کند که انحرافات فکری و رفتاری برخی افراد منتسب به این جریان، کل این تفکر را از سوی مخالفان زیر سوال خواهد برد لذا رسانه ها وظیفه دارند ضمن افشای چنین انحرافاتی که با پوشش دینی و ولایت مداری صورت می گیرد، نگذارند خدشه ای هر چند ظاهری به تفکر "حکومت بر پایه دستورات خالق" وارد شود.

2. اعضای تحریریه جهان نیوز معتقدند نمی توان از هر ابزاری برای خارج کردن تفکر انحرافی بهره گرفت، لذا سعی بر آن است در حد فهم خود دچار بی انصافی و یا ارائه اخبار و تحلیل های غیر منصفانه در برابر هیچکس حتی دشمنان کشور هم نشویم.

3. در مورد جناب آقای مشایی هم چنین دیدگاهی وجود دارد و معتقدیم ایرادات وارد به شخص آقای مشایی بسیار فرا تر از افرادی چون کردان، رحیمی و جاسبی است چرا که دسته اخیر ایراداتشان در حوزه رفتاری مصداق پیدا می کند اما علاوه بر برخی ایرادات رفتاری، اعتقادات و طرز تفکر آقای مشایی مورد نقد جدی است.

4. بدیهی است اعتقادات هر شخصی محترم است، اما وقتی یک تفکر انحرافی صاحب قدرت می شود این دیگر فقط یک تفکر نیست و اشاعه آن لطمات جدی برای جامعه به همراه دارد. غالب سوژه های انتقادی جهان نیوز هم تا کنون صاحبان قدرت بوده اند و البته بسیاری از افراد هم هستند که مانند سروش و مشایی فکر می کنند اما چون هم اکنون در عرصه قدرت نیستند کمتر به آنها پرداخته می شود.

5. آقای مشایی صراحتا در سخنرانی های مختلف اعتقاد خود به "پلورالیسم دینی" را بیان نموده اند، همان تفکری که عبدالکریم سروش، تئوریسین اصلاح طلبان آن را مطرح نموده و رئیس جمهور سابق نیز با عنوان "قرائتهای مختلف از اسلام" آن را بیان می نمود و البته این موضوع بارها مورد اعتراض جدی اسلام شناسان بخصوص علما و مراجع معظم تقلید قرار گرفته است.
لازم به ذکر است که در رسانه نمی توان به تمام ابعاد پشت پرده یک موضوع اشاره کرد و مطالبی وجود دارد که فعلاً به صورت علنی قابل ذکر نیست، لذا اکتفای ما در شرایط فعلی به برخی مصادیق از آن جهت می باشد.

6. از طرف دیگر با توجه به این سکوت ملاحظه وار رسانه ها، آقای مشایی سعی دارند دلیل این مخالفت ها را موضوعات سخیفی چون حسادت به ایشان و یا ترسیدن از رای آوردن وی در انتخابات بعدی و نیز انتقام مخالفینش برای پست نگرفتن در دولت بیان نمایند.

در پاسخ این ادعاها که بارها بصورت مکتوب یا شفاهاً توسط آقای مشایی و رسانه های مرتبط با وی مطرح شده، به اطلاع می رسد که اولا بحثهایی مانند کاندیداتوری در انتخابات نیاز به تائید صلاحیت در شورای نگهبان دارد که حتما آقای مشایی هم می داند چنین شانسی نخواهد داشت، ثانیا عدم حضور بخشهایی از اصولگرایان در دولت منوط به محقق نشدن پیش شرط حضور نداشتن افرادی مانند آقای مشایی در دولت بوده است و شخص آقای مشایی هم از این موضوع بهتر از هر فرد دیگری مطلع است.

در نهایت اینکه جهان نیوز آمادگی دارد در این زمینه دیدگاههای فکری آقای مشایی را از زبان خودشان منتشر نماید و مطمئناً ضمن رعایت انصاف و اخلاق اسلامی به روشنگری در این زمینه ادامه خواهد داد