۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹
سید حسین علوی

"مساله‌ فرعی"

کد خبر : ۱۵۰۹۳
صراط - سید حسین علوی
چند صباحي است كه در ميان برادران دلسوز و حزب اللهي، شُبهه اي پديدار گشته كه بعضا موجبات انتقاد طرفين اين شبهه به يكديگر را فراهم آورده است. و آن اينكه؛ مگر مقام معظم رهبري در ماجراي انتقاد آن دانشجو به برخي اطرافيان رياست محترم جمهوری، نفرمودند كه اين يك مساله فرعي است؟ با اين وصف چرا برخي رسانه هاي اصولگرا با علم به اينكه معظم له، ماجراهاي آقاي مشايي را «مساله فرعي» خواندند، باز هم به نقد و بررسي مواضع و عملكرد نامبرده اقدام مي‌كنند؟

اين شبهه اي است كه اكنون رسانه هاي اصولگرا را به دو دسته تقسيم كرده است. دسته اول با توسل به اين شبهه، تمامي اخبار مربوط به خطاهاي آقاي مشايي و برخي اطرافيان رئيس جمهور محترم را سانسور مي كنند. اما دسته دوم با درك روح عبارات حضرت آقا در اين ماجرا، جلوي سانسور اخبار مربوطه و نقدهاي مطروحه را مي گيرند. البته گروه سومي هم هستند كه به توجيه و حمايت قاطع از اقدامات ناشايست اين حلقه حاشيه ساز روي آورده و منتقدان اين حلقه را به باد ناسزا مي گيرند، كه اين جماعت به دليل عدول از اوليات اصولگرايي اساسا از دايره بحث ما خارجند. با عنایت به چنین شرایطی ضرورت دارد كه يكبار براي هميشه ماجراي «مساله فرعي» بازخواني و تبيين شود تا كُنه اين شبهه و تبعات ناشي از آن روشن گردد.

1- حضرت آقا ماجراهاي مربوط به برخی اطرافيان رئيس جمهور محترم را مساله فرعي كشور خواندند. با اين وصف موضوعي كه فرعي است، شايستگي نشستن در جايگاه موضوعات اصلي را ندارد. تا اينجا جاي هيچ شبهه و ترديدي در كار نيست. اما مساله از جايي شروع مي شود كه عده اي سعي مي كنند نه تنها جلوي اصلي شدن مساله فرعي را بگيرند، بلكه اساسا فرعي بودن مساله را نيز انكار ‌نمایند! نكته كليدي حل اين شبهه آن است كه؛ رهبري معظم انقلاب، ماجراهاي اين حلقه حاشيه ساز را هرچند «مساله فرعي» خواندند اما «مساله» بودن تحرکات اين حلقه را انكار نفرمودند. يعني نفرمودند اين حلقه و اقدامات ناشايست آن، مساله اي نيست و اساسا نبايد به آنها پرداخت. بلكه معظم له خواستند جلوي تبديل شدن مسايل اين حلقه به مسائل اصلي نظام را بگيرند. برای فهم ماجرا کافیست فقط رجوعی دوباره به متن بیانات معظم له در آن جلسه شود. ایشان می‌فرمایند:

«يكى از دوستان گفتند ما از دست چپ و راست رئيس جمهور دلمان خون است. خوب، حالا دل شما خون - كه خدا نكند خون باشد - اما به شما عرض بكنم؛ اينها جزو مسائل تعيين كننده و اصلى نيست. ممكن است ايراد و اشكال وارد باشد - من در اين مورد هيچ قضاوتى نمي‌خواهم بكنم. ممكن است كسى به يك شخصى يا به يك كارى ايراد داشته باشد؛ منتها بايد توجه داشت كه مسائل را «اصلى – فرعى» كنيم. مسائل درجه‌ى دوم، جاى مسائل اصلى را در انگيزه‌هاى ما، در همت ما، در صرف انرژى‌اى كه مي‌شود، نگيرد. من عرضم فقط اين است؛ والّا من نه اعتراض مي كنم به اينكه شما چرا از زيد يا عمرو خوشتان مى‌آيد يا بدتان مى‌آيد؛ نه، ممكن است خوشتان بيايد، ممكن است بدتان بيايد - ايرادى ندارد - و نه اعتراض ميكنم كه چرا آن ايراد را يك وقت به شكلى كه يك مفسده‌اى نداشته باشد، بر زبان آورديد؛ آن هم به نظرم اشكالى ندارد. فقط توجه كنيد كه اين جاى مسائل اصلى را نگيرد. مسائل اصلى ما چيزهاى ديگرى است.»

2- براي روشنتر شدن ماجرا اشاره به دو مثال مي تواند راهگشا باشد. مثال نخست آنکه؛ گسترش اعتياد به ماده مخدر و مهلك «كراك» چقدر مهم است؟ هيچكس ترديدي ندارد كه يكي از مسايل مهم اجتماعي ايران مساله اعتياد و خصوصا رواج مخدرهاي شيميايي جديد است. حالا اگر مساله اعتياد به كراك طوري در رسانه ها مطرح شود كه گويا مهمترين مساله كشور است، آيا چنين كاري صحيح است؟ مثلا رسانه اي پيدا شود و مساله اعتياد به كراك را مهمتر از خطر رژيم صهيونيستي براي جهان اسلام - و به تبع آن براي ايران - جلوه دهد. آيا چنين كاري عاقلانه است؟ قطعا هر عقل سليمي چنان كاري را غيرعقلايي خوانده و حتي به فاعل چنين اقدامي مشكوك مي شود كه شايد در صدد كمرنگ كردن خطر و مساله اصلي است. پس عقل حكم مي كند كه مساله اعتياد به كراك مبدل به مساله اصلي كشور نشود. ولي یادمان نرود که اين فقط يك سوي مساله است. آيا مي شود با توسل به اين اصل عقلي، منكر خطرات كراك شد؟ آيا مي توان با اين فرض منطقي كه اعتياد به كراك مساله فرعي است، آن را از حيث «مساله» بودن هم ساقط كرد؟ هرگز! همان عقل سليمي كه حكم به فرعي بودن اين مساله كرده، اكنون به ما حكم مي كند كه با تمام توان اقدام به روشنگري و مبارزه با اين بلاي خانمان سوز كنيم.

مثال بعدي به متن شبهه مورد نظر بسيار نزديكتر است. سال گذشته كشور با فتنه اي عميق و پيچيده مواجه شد. فتنه اي كه به جهت ارتباط مستقيم با آمريكا، اسرائيل و انگليس، به عنوان دشمنان اصلي اسلام و انقلاب، بدون كمترين ترديدي «مساله اصلي» كشور در نيمي از سال 1388 بود. در ميانه آن فتنه ناكام، اتفاقات ناگواری نيز رخ داد. از جمله ماجراي تلخ بازداشتگاه كهريزك. بازداشتگاهي كه در آن عده اي خودسر، با اغتشاش‌گران برخوردي خشن و غير اسلامي رواداشتند. ماجراي كهريزك «مساله اي» بود كه بايد در چارچوب قانون و با شديدترين وجه رسيدگي مي شد. اما در همان ايام و متاسفانه تا همين امروز، عده اي سعي داشته و دارند تا با توسل به اين مساله، اصل فتنه خيانتبار سال گذشته را تحت الشعاع قرار دهند. اين جماعت كه شواهد و اسناد غيرقابل انكار فراواني حكايت از همدستي آشكار آنها با فتنه گران دارد، به جاي آنكه به دروغها، تهمتها، اغتشاشات، قانون شكني ها، جاسوسي ها و خيانتهاي سران فتنه و نقشه هاي شوم صهيونيستها براي كودتا در ايران بپردازند، با توسل به ماجراي كهريزك و البته دروغهايي مثل ترانه موسوي و ندا آقاسلطان و تجاوز جنسي و... توپخانه رسانه اي خود را با تمام قوا عليه نظام اسلامي كوك كردند؛ تا «مساله فرعي مبدل به مساله اصلي شود». نگارنده درصدد آن نبوده و نيست كه با رسيدگي به جرائم عناصر خودسر كهريزك مخالفت كند. بلكه حقيقت آن است كه هرچند جرائم اين عده كم شمار موجب لكه‌دار شدن آبروي انقلاب شد و از همین رو مي بايد به شديدترين وجه مجازات شوند، اما تبديل كردن اين حادثه به «مساله‌اصلي» كشور اقدام حساب شده‌اي است كه دقيقا با نسخه عملياتي كودتاهاي مخملي برابري مي كند. و البته نبايد فراموش كرد كه اتفاق ناگواري همچون كهريزك، خودش مولود فتنه اي است كه ايادي غرب و صهيونيستها به پا كردند. و در واقع متهمان اصلي ماجراي كهريزك نيز سران فتنه هستند.

3- اما نکته بسیار مهمی که طرح آن در این مجال ضرورت دارد آنکه؛ با نگاهی به مواضع رهبر فرزانه انقلاب در قبال کسی که در راس این حلقه حاشیه ساز قرار دارد، مشخص می شود که حتی خود حضرت آقا نیز در جایگاه منتقد جدی این جریان نشسته اند. فی المثل در شهریور 1387 پس از آنکه مشایی طی اظهارات گستاخانه ای ادعا کرد «ما دوست ملت اسرائیل هستیم» مقام معظم رهبری فرمودند:
«یک نفر پیدا می‌شود درباره‏ مردمى که در اسرائیل زندگى می‌کنند، اظهار نظرى می‌کند. البته این اظهار نظر، اظهار نظر غلطى است. اینى که گفته شود ما با مردم اسرائیل هم مثل دیگر مردم دنیا دوستیم! این حرف درستى نیست؛ حرف غیرمنطقى‏اى است. مگر مردم اسرائیل کى‏اند؟ همان کسانى هستند که غصب خانه، غصب سرزمین، غصب مزرعه، غصب تجارت به وسیله‏ى همین‏ها دارد انجام می گیرد. سیاهىِ لشگرِ عناصر صهیونیسم، همین‏هایند. موضع دولت جمهورى اسلامى هم این نیست. خوب، این حرف خطائى بود، حرف درستى نبود...»
یا در موردی دیگر، مقام معظم رهبری صراحتا خطاب به رئیس جمهور محترم می نویسند: «انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهور برخلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی در میام علاقمندان به شماست...»
همچنین معظم له در سفر پربرکت اخیرشان به قم، در جمع اعضای جامعه مدرسین می‌فرمایند: «من با طرح مکتب ایرانی مخالفم و درباره این موضوع به آقایان تذکر هم دادم ولی برداشتم این نیست که منظور آنها مقابل قرار دادن ایرانیت در برابر اسلامیت باشد. من شناختی از این فرد [‌مشایی] ندارم اما با حرف‌های او مخالفم»

نگارنده بعید می‌داند کسی با مطالعه جملات فوق به این نتیجه برسد که «حضرت آقا منتقد فرد مذکور نمی باشند»! ماجرا خیلی واضح است. انتقاد از یک سیاستمدار خاطی نه تنها جایز، بلکه واجب است. لکن اگر یک فرد حاشیه ساز، بناداشت هرروز یک بازی جدیدی درست کند و خودش را به عنوان مساله اصلی کشور مطرح سازد، عقل سلیم حکم می‌کند که انتقاد به او نیز به نحوی مطرح شود که در حدّ همان مسایل فرعی باقی بماند و جانشین مسائل اصلی نشود. هرچند این به معنی فراموش کردن خطر چنین سیاستمداران خاطی ای نبوده و مجوزی برای انکار «مساله» بودن «مساله‌فرعی» نیست.
نظرات بینندگان
افتخاری - مشهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
زنده باد برادر "سید حسین" و زنده باد برادر "حسین"، آقای علوی! قلمتان عطر قلم آن بزرگوار را با خود دارد. افتخار می کنم که اصولگرایان نویسنده ای چون شما دارند.
امیرحسین رخ صفت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
تحلیل بسیار دقیقی بود. واقعا یک عده فکر می کنند که چون آقا فرمودند ماجرای مشایی "مساله فرعی" است، پس باید بر روی آن ماله کشی کرد و دهانها رابست. نگذارید این مساله فرعی فراموش شود. ضمنا همه ما هم باید مراقب باشیم که این مساله، اصلی نشود. باتشکر از مقاله خوبتان / رخ صفت از اهواز
بچه دهاتي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
سيد عزيز ! با سلام ، بحث اصلي درواقع همان اصلي كردن مسئله است و نه «مسئله بودن يا نبودن» . شما دقيقاً داريد موضوع را به مسئله اصلي تبديل مي كنيد . يعني مدام رصد مي كنيد كه مشايي در كجا چه كار كرد و آن را تيتر مي كنيد ؛ بعضي مواقع حتي حرف هاي او را تحريف مي كنيد و بعد براساس همان متن تحريف شده شروع مي كنيد به فحش دادن به او ، ونه نقد منطقي . كافي است سري به آرشيو خودتان بزنيد .
در ثاني ، اين شيوه خوبي نيست كه از همان اول بحث ، منتقان خودتان را تحقير كنيد ؛ مثلاً بنويسيد : بعضي با«توسل به اين شبهه ...» و بعضي ديگر با «درك روح فرمايشات آقا ...» .
درثالث ، خوب بود جايي كه انتقاد آقا را به موضوع كذايي مردم فلسطين مي آوريد ، متن كامل فرمايشات را بياوريد كه مثلاً آقا اشاره كردند هم اين حرف غلط است و هم توي بوق كردن آن و ادامه دادن به اين بحث
داریوش هخامنشی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
لعنت خدا بر شما متحجرین. مشایی را هم تحویل نگیرید تا او هم مثل نخبگان عزیزی چون جناب مهاجرانی و مخملباف و سازگارا و ... مجبور شود چند صباح دیگر حرفهای روشنفکرانه اش را از بی بی سی و صدای آمریکا بگوید.
طاهریان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
من خودم گاهی وقتها به صراط انتقاد هم می کنم اما اون کسی که نوشته صراط دارد مساله مشایی را اصلی می کند یک سری به ستون اخبار ویژه همین سایت بزند تاشیرفهم شود که اولویت صراط فتنه گران هستند یا مشایی.
12 خبر درباره فتنه سبز در مقابل 3 خبر درباره مشایی! برید این دروغها را جای دیگری بنویسید. مساله مشایی مساله هست اما اصلی نیست.
سعیده پورمعین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
اینکه یک عده روح فرمایشات رهبری را درک نکرده اند، تحقیر است؟؟؟؟؟؟ داداش یه سری به سایتهای مشایی بزن تا به عیان ببیینی آنچه نویسنده محترم این مقاله نوشته است را!
کاوه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
چرا کامنت این طرفداران مشایی خائن را منتشر می کنید؟ بگذارید اینها در همان آینده نیوز کامنت بگذارند. حالم از این جماعت نون به نرخ روز خور به هم می خورد...
t
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
ای گل گفتی اخوی
تاحالا کجا بودی؟ حالا پاسخ سینه چاکان کراک شنیدنی است
صابر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
در زمان حضرت امام هم مساله چاپ کتاب آیه های شیطانی توسط سلمان رشدی در لندن یک مساله بسیار فرعی و دست چندم محسوب می شد اما این باعث نگردید که حضرت امام راجع به او موضع گیری نکند. همینطور در زمان حضرت امام اهانت و جسارت جبهه ملی به اصول مسلم اسلام با آنکه مساله اصلی مملکتی نبود اما باعث نشد موضع گیری نسبت به آنها نشود. اگر میخواهیم به رهنمودهای امام برای حفظ اسلام و نظام عمل کنین بیاییم به وصیت نامه سیاسی عبادی ایشان توجه بیشتری کنیم.
خلیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
در اینکه تقسیم بندی بین مسایل به صورت اصلی و فرعی وجود دارد شکی نیست اما این قضیه نافی این نیست که نسبت به مسایل چه کلی چه جزیی اتخاذ موضع نکرده و خنثی و لاابلی باشد. آیا به نظر شما بیرون آوردن یک خلخال از پای یک زن یهودی در سایه حکومت علوی یک امر اصلی و یا فرعی است؟ پس فرعی بودن دلیل بر بی تفاوتی نیست.
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
نکته ای که باید به آن توجه شود این است بعضی انحرافات با آنکه در زمان پیدایش بسیار کوچک و ناچیز هستند ولی در ادامه با توسعه آن انحراف به حدی میرسد که دقیقا به یک امر ضد حقیقت مبدل می شود و همچنین در نوع شیوع خود می تواند بخاطر حضور در جایگاه حساس حرث و نسل را فاسد و تباه کند مانند بعضی از گیاهان خودرو و انگل مانند پیچک که به راحتی از یک جوانه کوچک رشد کرده و تکثیر می شوند و حیات درختان بارده را به خطر می اندازد. مثال دیگر حشرات موذی و مخربی است که با آنکه بی اهمیت و ناچیز هستند در صورت عدم پاکسازی در زمان کوتاهی گسترش یافته و در صورت غفلت از آنها نه از تاک نشانی خواهد ماند و نه از تاک نشان.
طاهره احمدزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
این آقای علوی هم انصافا قلم روان و شیوایی دارد. تحلیلهاش هم دقیق و منطقی است. چرا اینقدر کم مطلب می نویسد؟ از ایشان بخواهید بیشتر بنویسد.
شاهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
مخالفت یکدست حزب اللهی ها با مشایی نهایتا او را به خانه پدری اش می برد. شک ندارم که 10 سال دیگر این یارو دیگر در ایران نیست.
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۲ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
قبول كنيم كه اگر شما جاي حضرت آقا بوديد نصف اين مملكت را يا به زندان مي انداختيد و يا جانباز و يا به كشتن مي داديد اگر از دمكراسي كسي مي خواهد صحبت كند مي گوئيد ايشان غرب زده است در خود غرب حقوق بشر پايمال مي شود پس دمكراسي غربي نمي خواهيم حال سؤال اين است بيائيد دمكراسي اسلامي را رعايت كنيم حداقل به نصف سفارشات اسلام عمل كنيم آنوقت ببينيد مردم از شما راضي مي شوند يا نه. در ژانويه امسال 2 ميليون ايراني به تركيه براي تعطيل رفتند آيا اين پول چرا نمي بايد دراين مملكت خرج شود؟ از اين مسافر بدبخت آيا مي پرسيد در تركيه دنبال چه مي گردد سريعاً خواهيد گفت ايشان عياشند و مي روند به عياشي. چرا نروند فرهنگ ايراني را مسخره مي كنيد، كساني كه به تخت جمشيد مي رود مي گوئيد كوروش آدم لواط بازي بوده از تاريخ ايران و تاريخ شاهنشاهي و سنت ايراني بعنوان بددترين سنتها و روزهاي ايران ياد مي كنيد در تلويزيون برنامه شادي ديده نمي شود و هرروز را به زور مي خواهيد به يك مجلس عزاداري تبديل كنيد شمارا به خداي محمد و علي شما هم مثل آقاي احمدي نژاد (ارادت خاص دارم) به فكر مردم باشيد كاري كرديد اين عربهاي حاشيه خليج فارس بر ما غلبه كنند.فكر پارس جنوبي باشيد كه 11 سال از شريك عربيمان(قطر) در برداشت گاز عقب هستيم مشائي بازي را بقول رهبر عزيز بگذاريد كنار بخدا طبق اعلام اخبار ايران كل نفرات برتر كنكور سراسري سال 80 به غير از يك نفر در ايران نيستند. نابغه ها از كشور رفته اند دشمن در فكر انتقال اين نابغه ها خوب عمل كرد آنها را اول از چشم مسئولين انداخت و بعد كه همه بي خيالشان شد و آن نابغه ها فهميدند كه اگر در اين كشور بمانند ديگر آينده اي ندارند فرار را با همكاري دشمن بر قرار ترجيح دادند.
......................................................
صراط: اکثر نظرات این خواننده محترم از ذهنیات ایشان تراوش کرده و هرگز در صراط منتشر نشده است
حمید رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
دوست عزیز آقای سید حسین علوی ذهن پریشانی دارید !
حضرت آقا در قم در دیدار با جامعتین در رابطه با مکتب ایرانی چه فرمودند ؟ چرا قسمتی از متن را می برید و قسمتی را می آورید ؟!
چرا سایت تحت مدیریت شما این مساله رو بنعکاس نداد ؟ امان از بی تقوایی شما مدعیان که آتش به ریشه دین مردم می زنه !
به نظر شما حضرت آقا در دیدار با دانشجویان فرمودند من در این مورد قضاوت نمی کنم ؟! یا اینکه معظم له چرا فرمودند "من نه اعتراض مي كنم به اينكه شما چرا از زيد يا عمرو خوشتان مى‌آيد يا بدتان مى‌آيد؛ نه، ممكن است خوشتان بيايد، ممكن است بدتان بيايد - ايرادى ندارد" .
آتشی دارید درست می کنید که همه ما رو خواهد سوزاند ...
هادیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
خوب بود این کسی که گفته آقا در قم چیزهایی فرمودند که صراط آنها را سانسور کرده متن صحبتهای کامل آقا را هم می نوشتند تا سیه رو شود هرکه در او غش باشد. از روشنگری صراط متشکرم
شاهین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
این طرفدارای مشایی خجالت نمیکشند که کامنت هم میگذارند؟! بابا روتونو برم! یعنی اینقدر احمق هستید که فکر می کنید آقا منتقد مشایی نیستند؟ بابا اینا اصلا ولایت فقیه رو قبول ندارند. اینا هی داد می زنند ولایت ولی یکبار نمیگند "ولایت فقیه". خواهش می کنم حال ما رو با انتشار این کامنتها نگیرید. تازه داشتم با مقاله خواندنی این آقای علوی عشق می کردم که دوباره چشمم به کامنتهای مزخرف این جماعت نون به نرخ روز خور افتاد!
م.م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
این آقایان وقتی میگند ولایت منظورشان ولایت مشایی.
e
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
مروری بر کامنتها نشان می دهد که اکثر اهل تعقل از این مطلب منطقی خوششون اومده و جیره بگیران آقای م ش ا ی ی کامنتهای مخالف گذاشتن
خیلی روشنگرانه بود
منصف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۹ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
بنده از وقتی آقا طی نامه ای خاستاربرکناری آقای مشائی از سمت معاونت رئیس جمهورشدند واین برکناری یک مقدار زمان برد ناراحت شدم.ولی بعدها از نزدیک برخی سخنرانیهای آقای مشائی را گوش دادم برخی حرفهایشان را میشودنادرست دانست ولی من تاجای که ایشان را شناختم هدف از استفاده آقای مشائی از برخی کلمات آن تحلیلی نیست که شما میکنید>البته مثل دفعه قبل معتقدم گذر زمان خیلی چیزهارا روشن خواهد کرد؛بهتر است بیشتر از این سر این مسئله انرژی صرف نکنیم؛تهدیدهای اصلی را بشناسیم
قدیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام میفرمایند: "آغاز پیدایش فتنه ها پیروى از هوا و هوسها و بدعتهایى است که با کتاب خدا مخالفت دارد و گروهى (چشم و گوش بسته یا هواپرست آگاه) به پیروى آنان برمى خیزند و برخلاف دین خدا از آنها حمایت مى کنند. اگر باطل از آمیختن با حق جدا مى گردید بر کسانى که طالب حقّند پوشیده نمى ماند. و اگر حق از آمیزه باطل پاک و خالص مى شد زبان دشمنان و معاندان از آن قطع مى گشت. ولى بخشى از این گرفته مى شود و بخشى از آن و این دو را به هم مى آمیزند و اینجا است که شیطان بر دوستان و پیروان خود مسلّط مى شود. و «تنها کسانى که مشمول رحمت خدا بودند» از آن نجات مى یابند."
هادي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۵ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
بس است آقايان شما که خودتان داريد ضدحکومت مي سازيد مشايي که خود را سرباز ولايت مي داند ودلسوزانه دارد از دولت وملت دفاع مي کند شما چي ميگيد يکسره !!!!!!! ديگر مشگلي دردولت عزيز وخدمتگزار نديديد مگر آدم خراب کنيد شما يا چهره خراب کنيد شما
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۰ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
خطاب به اون دوست کامنت گذار
من افتخار می کنم که طرفدار مشائی هستم و کامنت هم اگر دلم بخواد می گذارم و خودت با اون ... احمق هستید
با تشکر
م.م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
امیدوارم خود احمدی نژاد سرش به سنگ بخوره ودست این روباه مکار رو از دولت قطع کنه .م.. داره هرکی رو که ولایی واقعیه(البته نه ولایت مشایی) از وزارت خونه ها بیرون میکنه.و هرکسی رو که بیشتر مطیع اوامر این آقاست رو سر کار میارند..
.آقای احمدی نژاد به خودت بیا ،شدی عروسک خیمه شب بازی این آقا.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
ramin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
dametun garm. ba maghalatun hale asasi kardam
.
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
شما جا پای خوارج دارید میگذارید سایت شما را اگر دوستداران ابن ملجم بنامیم بد نیست.
مرگ بررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر خوارج
مرگ بررررررررررررررررررررررررررررررررررطالبان
مرگ بر طالبان
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۵ دی ۱۳۸۹
۰
۰
این یارو که خوارج، خوارج می کنه مثل اینکه یادش رفته خوارج در تاریخ چه کسانی بودند! داداش! (یا شاید هم آبجی!) خوارج کسانی بودند که زیر بار ولایت نرفتند. حالا کیا یک هفته نامه رهبری را کنج کشوی مبارک نهادند و به آن بی محلی کردند تا اینکه سایت آقا اون نامه را رسما و علنا منتشر کرد؟ خوارج اونایی هستند که بعد از عزل (با دستور رهبری) پونصد تا حکم رنگ وارنگ می گیرند! نه بچه های حزب اللهی که از سر دردمندی باید شاهد باشند که در برگه رایشان نوشتند احمدی نژاد و خوانده شد "مشایی"!!!!!! فسقلی برو تاریخ بخون! خوارج کوچولو!
صاحب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۶ دی ۱۳۸۹
۰
۰
از دوستانی که نظر میگذارند توقع داریم به فرمایش حضرت امیرمومنان علی بن ابی طالب توجه کنند که میفرماید :"کسانی که از فروغ علم بی بهره اند و به پایگاه مستحکم و استواری پناه نیاورده اند پشه های سرگردان و درهم غلتان که به پیروی هر بانگی و با وزش هر بادی به سمتی متمایل می گردند،" لذا از دوستان معتقد به مکتب اسلام ناب محمدی خواهشمندم اگر مایل هستند پوزه فتنه گر را به خاک بمالند فقط از عقاید راس فتنه اظهار بیزاری کنند و تا آنجا که می توانند به نشر و تمسک به فرمایشات معصومین علیهم السلام که ارکان دین ناب و خالص محمدی میباشند بپردازند و از جدل با فریب خوردگان بپرهیزند زیرا بهترین چیزی که نقشه فتنه گران و مرده آنها را نقش بر آب میکند تمسک به هدایتهای معصومین علیهم السلام و احیای امر آنها و نشر فضائل ایشان و تکریم یاد و ذکر آن بزرگواران است. مطمئن باشید هر چه بیشتر به احیای امر اهل بیت علیهم السلام پرداخته و معارف ایشان را بیشتر منتشر کنید پوزه شیطان و شیطان پرستان از جمله صاحب این فتنه بیشتر به خاک مالیده می شود.
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۶ دی ۱۳۸۹
۰
۰
به نظر من تحليل بسيار ضعيف و غير منطقي است اگر آزاد دانديش هيتسد و به رهبر انقلاب معتقد هستيد چرا حاضر نيستيد كه به طور منطقي جواب حرف هاي اين آقا را بدهيد و فقط با تخريب اين كار را ميكنيد مثل كاري كه با امثال شهيد بهشتي و شهيد مطهري ميكردند حال اگر واقعا نمي ترسيد و اهل منطق هستيداين نظر را در بخش نظرات قرار دهيد وگر نه ديگر ادعاي منطقي بودن و برخورد صحيح با مخالف را بر زبان نياوريد . با تشكر
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۶ دی ۱۳۸۹
۰
۰
من هم مقاله و هم کامنتها را خواندم. راحت میشه فهمید که حق با کیه. از دست اندرکاران این سایت که زحمت میکشند و این فضا را اماده میکنند ممنون. ان شاالله در این جهاد فرهنگی پایدار باشید. یا علی
غلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۶ دی ۱۳۸۹
۰
۰
اگر میخواهید در دام بازی کثیف رویین تن قرار نگیرید و او را در اجرای نقشه های کثیفش ناکام بگذارید از جدل کردن با مریدان این شخص خودداری کنید و مشاجره و منازعه با آنها را ترک کنید و فقط با صدای بلند و رسا انزجار و بیزاری و برائت و تنفر خود را از بدعتهای این شخص اعلام کنید و تبعیت و تمسک و تولای خود را نسبت به ائمه معصومین علیهم السلام اعلام نمایید. برای بیرون راندن خفاش کافی است به نور خورشید متوسل شوید. این روشنایی روز است یعنی هدایتها و آموزه های اهل بیت علیهم السلام است که خفاش صفتان را به زوایای تاریک خانه شان برمی گرداند. برای از پا درآوردن رویین تن باید به نقطه ضعف او که عرض شد حمله کرد.
خوش‌سعادت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۶ دی ۱۳۸۹
۰
۰
همیشه به دنبال یک پاسخ قاطع به کسانی بودم که مدعی اند چون مشایی مساله فرعی است، پس باید آن را سانسور کرد. اکنون با مطالعه یادداشت عالمانه آقای علوی این پاسخ قاطع را یافتم. «مَن علّمنی حرفاً فقد سیّرنی عبداً» از کسی که پاسخ این شبهه را به من آموخت تشکر می کنم. خوش‌سعادت - سوئد
ثالث
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۶ دی ۱۳۸۹
۰
۰
مشایی ماموریت داره که اصولگرایان را از دور وبر احمدی نژاد دور کنه.
افسون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۶ دی ۱۳۸۹
۰
۰
مرحله بعدی فتنه ریزش خواص و نخبگان دیگریست مشایی که نخبه نیست امیدوارم حاج محمود عزیز مرعوب و مغفول وی نشود که ریزشش حتمیست
ف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۶ دی ۱۳۸۹
۰
۰
روی سخن من نه مشایی است نه با مخالفان مشایی است نه با طرفداران فرقه مشاییه ! اگر مشایی فتنه است کجایند خواص با بصیرت کجایند عماریین ؟بخاطر تعلل خواص باید باز هم از رهبری هزینه شود ؟ باید خونها ریخته شود؟ به داد اسلام و انقلاب برسید !!!!!!!!
ramin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۶ دی ۱۳۸۹
۱
۰
خوشم میاد سایتهای مشایی با این یادداشت روشنگرانه آتیش گرفتند! می دونم بنا ندارید بهشون محل بگذارید اما برید یه سری به این سایتها بزنید تا یخورده دور هم بخندید! البته به حرمت ماه محرم فقط تو دلتون بخندید!!!!!!!!!
سلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۵ - ۱۸ دی ۱۳۸۹
۰
۱
سلام
خسته نباشيد
خواهش ميكنم ماجراي حذف دكتر يامين پور از برنامه ديروز امروز فردا رو پيگيري كنيد
ب اجراي جديد به نظر ميرسد نقد هاي يامين پور از بعضي مثل مشايي در اين كنار زدن موثر است
خدايي اگر فردوسي پور را حذف كنند چقدر طرفدارانش سرو صدا به پا ميكنند
حالا ما چه كرديم براي ايم مجري ولايي كه لابي هاي قدرت و ثروت بي سر و صدا حذفشان كردند
مکارم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۸ دی ۱۳۸۹
۰
۰
و هر كس پس از آنكه راه هدايت براى او آشكار شد با پيامبر به مخالفت برخيزد و [راهى] غير راه مؤمنان در پيش گيرد وى را بدانچه روى خود را بدان سو كرده واگذاريم و به دوزخش كشانيم و چه بازگشتگاه بدى است (آیه115 سوره نسا)
محمد حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۱۸ دی ۱۳۸۹
۰
۰
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تشكيك كردن در اصالت مسير انتخاب شده ملت يعني پناه بردن به اسلام عزيز به مكتب اسلام و برجسته كردن مكاتب انحرافي در برابر مكتب اسلام معلوم است كه خودش باب و مقدمه يك فتنه تازه مي‌تواند باشد.